Grunning før lakkering av modeller |
Post Reply |
Author | |
Lars Gjertsen
FREMO-forummedlem Joined: 30 oktober 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 744 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 16 april 2011 at 15:14 |
Jeg har i min enfoldighet trodd at grunning er grunning, og har nå 2 ganger gjort den feilen å bruke gråhvit primer på sprayboks før lakkering av kåpe/vognkasse.
Første gang det ble en kornete, grov overflate tenkte jeg det var feil på dysen. Andre gang, med annet merke er jeg mer tvilende til den teorien. Det blir stygt som fy, og resten av modellbyggerstunden gikk med til en grisete jobb med å rense kåpa for grunning med white spirit. Såh, hva benytter folk med hell som grunning?
|
|
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
bruker tamya fine surface primer http://www.togbutikken.no/webshop/shop1/product.asp?intProdID=660
Er det ikke noen som er litt grovere enn denne primeren og? |
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
Svein_H
Fremo og MjF medlem Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2110 |
Post Options
Thanks(0)
|
Vi har også brukt Tamiya Fine Surface Primer på Jordan-bilene, en 3-4 veldig lette strøk. Slik så det ut etter 2 strøk med grunning:
Og slik så det ut når bilen var ferdig: Svein |
|
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |