James Mays verdensrekordforsøk |
Post Reply |
Author | |
Dag Cato
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 26 januar 2011 at 14:40 |
For de av dere som følger med på Top Gear er James May en kjent person. For dere andre: Han er en britisk programleder som jobber for BBC.
Han lagde en serie om engelsk leketøy en gang i verden. I en episode var målet å sette verdensrekord i langdistansekjøring med et 00-tog. Programmet er delt opp i 6 deler og varer nesten en time. Kos dere: Del 1 Del 2 Del 3 Del 4 Del 5 Del 6 Jeg innrømmer glatt at jeg ble imponert over den innsatsen og velvilligheten han ble møtt av overalt. Det var et imponerende dugnadsarbeid. |
|
MVH
DC Steinsnes? Hvilken Steinsnes? |
|
traiNman
Veteran Joined: 07 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg har DVD'en med alle 6 programmene:
1) Airfix Spitfire i 1:1 størrelse
2) Hage i Plasticine (plastilina).
3) Bro av Meccano.
4) Bilrace rundt den gamle banen på Brooklands med Scalextric.
5) 00-jernbane (Hornby), 1 mile lang.
6) Lego-hus som han kan bo i.
Programmene er virkelig morsomme og DVD'en kan absolutt anbefales (for store gutter som meg ). Jeg bestilte min hos Play.com, de sender fraktfritt til Norge. Søk på: James May's Toy Stories.
Programmet med Spitfire'n gikk på på dansk tv da jeg var der i sommer. Vi kan jo håpe på at NRK sender disse programmene en gang.
Jeg fikk anledning til å hilse på James May under flyshowet Flying Legends ved Duxford i sommer, en hyggelig fyr. Han signerte bøker bygget på de samme programmene og jeg måtte selvfølgelig ha en av dem.
Petter Edited by traiNman - 26 januar 2011 at 15:45 |
|
MY1201
FREMO-forummedlem Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 811 |
Post Options
Thanks(0)
|
Og så har han et program om modelljernbane og
|
|
Magne H.L.
Norsk, dansk og det som er artig. |
|
Dag Cato
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
Post Options
Thanks(0)
|
Da er det nok din nummer 5, som på Youtube er merket episode 6 jeg har lenket til. Og det var ikke 1 mile, men 10 miles, 16 km. |
|
MVH
|
Claes Lislerud
Redaksjon MJ-bladet Joined: 08 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 786 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nå har jeg sett både programmet om modelljernbanen og det første programmet som handler om å bygge en Airfix Spitfire i skala 1:1. Takk skal du ha Dag Cato... Det har blitt seint nå. |
|
Modellhilsen
Claes |
|
morten.h
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1363 |
Post Options
Thanks(0)
|
Serien gikk på BBC høsten 2009 og jeg satt klistra... episoden hvor han fullfører en runde på Brooklands med Scalextric er minst like bra.... Brooklands er for dere som ikke vet det,verdens første racerbane bygget kun for biler. i dag er det kun deler av banen igjen..
|
|
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.) Morten Hagen |
|
Dag Cato
Post Options
Thanks(0)
|
Har begynt å se fra episode 1. Må bare få med meg alt . . . .
|
|
MVH
|
Espen
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 255 |
Post Options
Thanks(0)
|
Vel anbrukt tid å se disse filmene, personlig likte jeg best Brooklandshistorien
|
|
Mvh Espen
Oversjefsnestleder Fladjæren mj klubb avd 3 etage og MJBV Hovedkontor. Marklin Digital. |
|
traiNman
Veteran Joined: 07 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
Og for de som er spesielt interessert i flybyggesett kan jeg opplyse at Airfix har sendt ut på nytt Spitfire-settet som vises i programmet (den i 1:72 altså ).
Petter
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |