Hvordan oljer man modelltog |
Post Reply |
Author | |
transpennine
Nykommer Joined: 01 januar 2008 Status: Offline Points: 0 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 02 november 2010 at 21:40 |
Jeg har kjøpt noen Lima tog i engelsk 00 skala på nettet i og med at jeg har et anlegg med engelsk forbilde. Men har ikke noe særlig peiling på hvordan jeg skal få eldre tog som går dårlig til å bli bedre. I fjor under modellmessa på Voll fikk jeg hjelp av et par medlemmer fra Stavanger MJK, men fikk ikke helt se hvordan de gjorde det da jeg var opptatt med å kjøre anlegget mitt.
Men mener at de brukte 5-56 spray eller lignende på tannhjulene. Kan det stemme? Eller bør man være forsiktig med å bruke slikt og heller bruke f eks symaskinolje i små doser.
|
|
magnus
Medlem i MJF Joined: 09 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 49 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg tror ikke jeg vil bruke 5-56.
I mine snart 54 år som MJ-er har jeg brukt symaskinolje.
Hell litt olje i et lite beger og dypp en nålspiss i oljen. Da får du en liten dråpe på spissen som er mer enn nok til å smøre de nødvendige steder.
|
|
magnus
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |