Tortoise og Zimo mx82v decoder |
Post Reply |
Author | |
Carsten
Nykommer Joined: 04 mai 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 0 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 04 mai 2010 at 01:31 |
Hei.
Eg er ny her på forumet og lurer på om noen har prøvet tortoise vekselmotorer med Zimo decoder mx82v. Har prøvet litt frem og tilbake men uten resultat. Kjører Roco multimaus/Rocomotion. Butikken som solgte meg denne Zimo decoderen mx82v sa denne kunne brukes til å styre tortoise pense motorer. Har noen eventuell noen forslag til hvordan denne decoderen skal koples til tortoise, eller har eg rotet bort penger. Finner ikke noe om dette på internett.
Carsten Edited by Carsten - 04 mai 2010 at 01:35 |
|
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1618 |
Post Options
Thanks(0)
|
Har du koblet til motoren som beskrevet i bruksanvisningen, og stilt inn CV registrene som beskrevet?
Såvidt jeg kan se så skal motor 1 kobles mellom grå og orange ledning, mens motor to kobles til gul og hvit.
Deretter må du stille inn en passende impuls for omleggingstiden i CV register 515 og 516. F.eks gir verdien 20 en omstillingstid på 2 sekunder.
Jeg vet ikke hvor på internett du har lett, men jeg fant hvertfall informasjonen over i løpet av vet par minutter på nettsiden til zimo
Eirik
|
|
Når går toget fra Skråvika?
|
|
Carsten
Nykommer Joined: 04 mai 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 0 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Eirik.
Grå og orange ledning koplet på bein 1 & 8 på Tortoise. Deretter fandt eg veksler på plass nr 13 på multimaus uten å endre noe som helst på CV . Innstilt Rocomotion switch time til 2500 på addresse 13, og dette virker fint. Mente Tortoise skulle ha konstant spenning, men det får den jo ikke no, men det virker. Nu er eneste "lite problem" at multimaus ikke har switch time innstilt til 2500, så her må knappen holdes nede til veksel står rett vei og det er vel ikke riktig. Har prøvet å endre bla. 515 og 516 til "Power on time" til diverse verdier, men uten held. Og ja, eg har reset multimaus etter all denne trykkinga. Men men det går jo fremover.
Carsten
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |