Bergingsbiler. |
Post Reply |
Author | |
Peter Wienke
Nykommer Joined: 23 september 2009 Location: Norge. Status: Offline Points: 13 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 01 januar 2010 at 13:29 |
Hei.
Godt nyttår til alle i MJF-forummet.
Fikk lyst å vise et eksempel på hva jeg foruten modelljernbane driver med på si.
|
|
Modellbygger
---------------- - Nå med pinsett og pannelupe |
|
Claes Lislerud
Redaksjon MJ-bladet Joined: 08 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 786 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ahh lækkert! Kan du fortelle litt om hvordan du har gjort?
|
|
Modellhilsen
Claes |
|
Peter Wienke
Nykommer Joined: 23 september 2009 Location: Norge. Status: Offline Points: 13 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei.
Planbilen jeg har brukt, er fra Wiking. Desverre er denne utgått fra Wiking men erstattet med en MAN TGL hytte, som Falck har både med og uten kran i bilparken sin.
Jeg valgte å fjerne tipp funksjonen på modellen, fordi den får modellen til å se alt for høy og klumset ut. Når man ser virkelighetens planbiler, ligger planet nesten direkte opp på bilens skjermer. Ellers er det stort sett rett fram med montering av brille samt lakering og dekalering.
Denne bilen er mitt første norske prosjekt, idet jeg i nermere 30 år har byggd opp danske Falck biler i skala 1:87.
|
|
Modellbygger
---------------- - Nå med pinsett og pannelupe |
|
tso
Fremo og MjF medlem Joined: 02 juni 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 11 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det er mye for den som vil bygge bergingsbiler på
http://www.decalprint.de/ De har en mengde byggesett for påbygg. I tillegg får du dekaler her. MVH Trond S. |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |