MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Nylonslange for Airbrush
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Nylonslange for Airbrush

Post Reply Post Reply
Author
LokoJon View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LokoJon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Nylonslange for Airbrush
    Posted: 10 desember 2009 at 16:31
Hei !

Er det noen som vet hvor man kan kjøpe nylonslange til bruk til airbrush i forbindelse med kompressor ? Helst butikk i Oslo....
Har sjekket steder som Clas Ohlson, Biltema, diverse hjemmesider osv. , men klarer ikke finne det.
Finner flere andre typer plastslanger....
Har sett på videoer på Youtube at det finnes.
Håper noen kan hjelpe meg ??
Hilsen fra

LokoJon

- Besøk oss på Facebook: Jonsdalen & Omegn

- Lag din sporplan med Anyrail.com - Enkelt og bra !
Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 desember 2009 at 00:06
Hei

Hvilken slange er det du er på jakt etter ? Er det den som går til selve airbrushen ? Se http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=134361557
eller er det den som skal fra kompressoren ?

Vær OBS på at ikke alle niplene passer til hverandre... Clas Ohslon og Biltema passer ikke nødvendigvis til hverandre selv om de ser veldige like ut..
Jarle H Hansen

Bergen

Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
LokoJon View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LokoJon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 desember 2009 at 15:43
Hei !

Det er slangen som skal til airbrushen.
I dag har jeg en slange fra kompressoren til vannutskilleren, slik som den blå du viser.
Slangen jeg er ute etter skal gå fra utskilleren til airbrushen, og skal erstatte den sorte du viser.
Her ser du en videsnutt som viser bruk av denne spesifikke slangetypen:

Håper noe kan fortelle meg om noen som selger denne slangen, ser ut til å fungere bedre enne de tynne sorte plastslangene som bl.a. jeg har på airbrushen.

Hilsen fra

LokoJon

Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 desember 2009 at 17:44
Hei

Da skjønner jeg bedre.

Du kan jo også kontakte http://www.airbrush.no/

Det er jo mulig at noe av det du finner her også kan brukes.

Jarle H Hansen

Bergen

Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
LokoJon View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LokoJon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 desember 2009 at 20:23
Hei igjen !

Jeg har sjekket alle typer slanger hos Clas"ern, Biltema, SmallSize, Airbrush.no osv osv....
Alle har en plastslange som naturligvis kan brukes, men.....nylon......
Jeg er ute etter en nylon-slange, slik som gjerne sitter ytterst på fotballpumper som er tøyelige.

Det er ikke en ren plastslange, det er altså en type vevd nylonslange med en gummislange innerst.

Fortsatt: noen som har tips om et sted i Oslo hvor dette selges.....?
Hilsen fra

LokoJon

Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 desember 2009 at 21:10
TESS har det meste innen slanger og overganger,de burde ha det du leter etter...
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.