Skinnehelling |
Post Reply ![]() |
Author | |
Jonas ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 16 november 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 416 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 12 februar 2009 at 17:00 |
Hei, På en 180 graders sving jeg har hevet jeg ene siden av sporet...
Men nå når jeg skulle få det ned til flatt igjen så var det flere av vognene som sporet lett av... Hva kan jeg gjøre for å unnvike dette? Har ikke lyst til å plukke ned alt sammen... |
|
![]() |
|
eika ![]() FREMO-forummedlem ![]() Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1629 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor mye har du hevet det, og hvor brått senker du det ned igjen?
Du må hvertfall la overhøyden fortsette bittelitt rett frem etter kurven før du begynner senkingen av sporet.
Eirik
|
|
Når går toget fra Skråvika?
|
|
![]() |
|
Jonas ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 16 november 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 416 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er hevet med 1 sville. Peco kode 100.
Har hatt rett senking ca 20cm på h0. Det er relativt langt og jeg har ikke mere til gode... |
|
![]() |
|
b e pedersen ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1081 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kanskje overhøyden (doseringen på vegspråket
![]() |
|
Bjørn Egil
|
|
![]() |
|
ses ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det du bygger kalles overhøyderampe. Den bør være jevn og antagelig ikke kortere enn 25 cm i H0, og overhøyden bør ikke overstige 1,7 mm. Se forøvrig mer om dette på MJwiki: http://mjwiki.no/wiki/Overgangskurve
|
|
Svein S
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |