Márklin Di3 Ofotbanen |
Post Reply ![]() |
Author | |
Helge Myhre ![]() Viderekommen ![]() ![]() Joined: 01 juni 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 72 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 16 juni 2008 at 23:28 |
Jeg skal få lakkert en Márklin Di3 gammeldesign over til Ofotbanen-design. Jeg er ikke den beste til å lakkere, noen lok har jeg lakkert selv med vellykket resultat - andre har jeg sendt inn til min "servicemann" for lakkering. På Electrade selger de dekaler til Di3 Ofotbanen, så er man nøye og flink til å lakkere kan dette være en idé å tenke på hvis man vil ha noe utenom det vanlige. Men en Di3 uten ploger er ikke skikkelig syntes jeg så jeg kjøpte to ploger i hvitmetall og lakkerte dem i riktig gulfarge. (Søk feks. på skan train. De selger det.) Selvfølgelig skal jeg ha Superline-gitter i ende 2 og ribbene i Márklin sine vinduer pusses forsiktig bort med fint sandpapir og påføres litt blank lakk eller et tynt lag Aralditt for å bli blanke og fine. Da blir det fine panserglass. Jeg har gjort det før på en Márklin Di3 jeg har i nydesign. Det ble supert. Det er også et godt tips til de som har kjøpt Márklin Di3 i Jernbaneverket-design. Superlinegitter i ende 2 gjør veldig mye. |
|
Mvh.
Helge Myhre www.togwebsiden.com |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |