Min første Fremo-modul |
Post Reply |
Author | |
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 05 februar 2008 at 11:40 |
Min første Fremo-modul nærmer seg fullføring. Se byggeblogg: http://www2.dmmh.no/~ses/index.php?vis=260&nid=3&engelsk=0
|
|
Svein S
|
|
studenten
Viderekommen Joined: 27 juli 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 153 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dette er utrolig pent! Ser ut som du har gjort mye ut av "bro-over-elv"-prinsippet; en foss, en grunne, ting som gjør modulen levende og spennende - ikke bare en imponerende brokonstruksjon. Når jeg ser fjellet i bakgrunnen på høyre side lurer jeg på hvorfor banekonstruktørene ikke la broa 20 meter lenger bak i bildet for å spare materialer til brua, tankene flyr... Det er det som gjør et diorama interessant, at den oppfordrer til fundering.
Er det en liten elv som går fra den store elven, mot venstre i forgrunnen? Bra bilder av fossen på hjemmesiden din, gir inspirasjon! (Dette ble kanskje et veldig "BRA!"-innlegg, men det er mitt førsteinntrykk og vel også en god tilbakemelding :) ) Studenten |
|
Har du ikke begge beina på bakken, kan du ikke gå.
|
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
Når jeg ser fjellet i bakgrunnen på høyre side lurer jeg på hvorfor banekonstruktørene ikke la broa 20 meter lenger bak i bildet for å spare materialer til brua, ...
Det er nok en del ulogiske ting i modulen - den tanken har allerede slått meg. Men jeg hadde to rammevilkår å forholde meg til:
1. Broa som allerede ble bygget for 17 år siden til et helt annet anlegg. Den er litt modifisert i pilarene, som i utgangspunktet var enda høyere og laget for å stå i enda steilere sideterreng.
2. Fremo-endestykkenes fasong, og den foreskrev en stigning den veien, så da måtte landskapet modelleres deretter.
|
|
Svein S
|
|
J-I Hansen
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
Post Options
Thanks(0)
|
Neida, "de" som bygget broa hadde sikkert sine grunner
|
|
ses
Post Options
Thanks(0)
|
Joda. Det kan jo ha vært en koflinkt med grunneiere, for eksempel.
|
|
Svein S
|
|
Dan Rasmussen
FREMO-forummedlem Joined: 05 november 2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 1123 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Svein
Tak - til endnu mere inspiration
Mange hilsner
Dan |
|
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)
Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |