Norsk julefilm om lokfører |
Post Reply |
Author | |
Lars Gjertsen
FREMO-forummedlem Joined: 30 oktober 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 744 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 30 oktober 2007 at 17:36 |
I år har alle som er glad i jernbane og at ting går på skinner noe å se frem til. Filmkomedien "O" Horten" har premiére den 26.12 (2. juledag)
Lokfører Odd Horten har kjørt på Bergensbanen i en mannsalder. Det er hans siste tur over fjellet før han pensjoneres. I det toget forlater stasjonen uten ham, innser han at livet videre er en reise uten ferdige rutetabeller, velkjente stasjoner og at veivalget videre ikke er en fastlagt togvei. Pensjonisttilværelsen er et utrygt sted.
Les mer her: http://www.filmweb.no/kino/article128431.ece
I artikkelen beskrives hovedpersonen som en forknytt person, og åpenbart glad i at tilværelsen er forutsigbar og at rutine, faste ritualer er trygt og godt. Nå har jeg etterhvert selv blitt kjent med folk både i MJF og NJK - er Odd Horten en arketyp for den typiske jernbaneinteresserte?
Vi får se.
|
|
Dag Cato
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
Post Options
Thanks(0)
|
Produsenten(e) var på Oslo S i vinter og vervet statister blant lokførerene.
|
|
MVH
DC Steinsnes? Hvilken Steinsnes? |
|
Lars-Erik K
FREMO-forummedlem Joined: 19 mars 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 111 |
Post Options
Thanks(0)
|
Er du med i filmen Dag Cato.
Edited by Lars-Erik K - 31 oktober 2007 at 02:06 |
|
Dag Cato
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
Post Options
Thanks(0)
|
Niks, jeg er ingen linselus. Jeg bare registrerte at flrtallet lokførere i Oslo heller ikke er det
Det var sånn at rekrutteringsansvarlige i filmselskapet ble litt småsur . . . . . |
|
MVH
DC Steinsnes? Hvilken Steinsnes? |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |