MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - MZ 1414 fra Roco - et impulskøb
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

MZ 1414 fra Roco - et impulskøb

Post Reply Post Reply
Author
Occam_dk View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Occam_dk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: MZ 1414 fra Roco - et impulskøb
    Posted: 25 september 2007 at 22:16
Kære alle

Jeg er sikker på at der er flere, der har prøvet som jeg gjorde for nyligt, at stå overfor et tilbud så godt, at man ikke kan modstå at købe det, på trods af at man egentligt ikke har brug for det.

Sådan havde jeg det med butikken Kystbanens tilbud på Rocos DSB MZ"er med lyd, så den har jeg anmeldt her: Embarassed
http://www.mj-blog.dk/2007/09/mz-1414-fra-roco/

Er der andre der har været i en lignende situation, og hvad røg så ned i kurven? Smile

Edited by Occam_dk - 25 september 2007 at 22:22
Med venlig hilsen
- Occam

Besøg MJ-blog.dk - Anmeldelser, nyheder og byggerapporter om modeltog
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 oktober 2007 at 14:17
Joda - fristelsen ble for stor for meg også på siste danmarkstur. - Kom hjem med  en Mz som knapt koster mer enn dekoderen separat her i landet.
Like ikke Roco-lyden da den var for litt for "tam" etter min mening så jeg har lagt inn en annen Mz-lyd jeg fant på nettet.

Forøvrig "flyter Danmark over" av Mz´ere da både Roco og HobbyTrade har lansert sine utgaver samtidig.
Jeg synes at Roco sin er den beste - med unntak av håndtakene på HobbyTrade sin som er smekrere.
Ellers blir jeg (som vanlig) irritert over at det er problemer med å bruke kortkoblinger på HobbyTrade sine utgaver (som for Di4 og Di6). De "kolliderer" med frontplogen og må flyttes/files litt av. Dette har Roco fått til på en utmerket måte!
Når man monterer NEM-holder og kulisse på en modell er det vel for å kunne bruke kortkoblinger??  - Da må man også være villig til å tilpasse plogene til dette. For "purister" så følger jo tette ploger med.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.