MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - billig el 17
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

billig el 17

Post Reply Post Reply
Author
vetle1 View Drop Down
Veteran
Veteran

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote vetle1 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: billig el 17
    Posted: 18 juni 2007 at 19:31
Hvor kan jeg finne en billig el 17 i dc som ikke er for billig i utseendet. hva ligger prisen på. Jeg har kansje skrevet dette
før, men jeg kan ikke finne det så derfor skriver jeg det igjen. Foresten vet noen om det går an å få tak i en brukt el 17 nydesign lokkåpe. Hva slaks understell skal de ha. Har noen merker som roco eller noen andre
en modell av el 17.

Edited by vetle1 - 18 juni 2007 at 19:32
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 juni 2007 at 19:39
svaret er at det finnes ikke "Billige" El 17 i modell.....NMJ har lagd den i superline serien og den er forlengst utsolgt....regn med å gi fra 10000 kr og oppover for ett eksemplar....Amundsen hobby hadde en noe billiger variant som også forlengst er utsolgt den gang kostet den ca 3500 kr.,regn med å gi det samme eller mer hvis du skal ha tak i en nå....det billigste alternativet er å bygge en selv...delene du trenger til det,er fortsatt å få kjøpt.bygger du selv,har du et lok oppe å går for ca 2000kr...

EDIT: ta en titt i min weblogg,der har jeg forklart i detalj med bilder hvordan du bygger en...Wink

Edited by morten.h - 18 juni 2007 at 19:41
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
vetle1 View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote vetle1 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 juni 2007 at 21:06
hvor kan jeg finne el 17 lokkåpe
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 juni 2007 at 21:21
På modelljernbane.net
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
vetle1 View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote vetle1 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 juni 2007 at 13:32
kan du vise meg en liste over deler jeg må kjøpe? separat? er det noe mer jeg trenger enn el 17 lokkåpe
og rc eller re 4/4? kan jeg bruke understell fra re 4/4
fra andre merker enn marklin?
hva slags maling trenger jeg for å lage ny design?

Edited by vetle1 - 19 juni 2007 at 13:37
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 juni 2007 at 22:59
Originally posted by vetle1 vetle1 wrote:

kan du vise meg en liste over deler jeg må kjøpe? separat? er det noe mer jeg trenger enn el 17 lokkåpe
og rc eller re 4/4? kan jeg bruke understell fra re 4/4
fra andre merker enn marklin?
hva slags maling trenger jeg for å lage ny design?
jeg henviser til webloggen min hvor allt er beskrevet ned i minste detalj....les og studer,hvis du konsentrerer om NMJ,Amundsen hobby,Hobbytrain og Electrade, skulle du finne de fleste av delene i disse butikkene.. Farge drar du i fargehandelen for å få blandet,olje maling...fargekodene finner du i en anne tråd her på forumet...(uten at jeg husker hvor...)....Re 4/4 fra marklin eller Roco brukes....

Morten Hagen
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.