Noen bilder fra Bergen 27.04.07 |
Post Reply |
Author | |
Yngve
Veteran Joined: 21 oktober 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 305 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 27 april 2007 at 16:57 |
Stakk en tur innom jernbanestasjonen i Bergen etter skolen i dag for å ta litt bilder. Rakk akkurat å ta noen bilder før 14:58 toget satte kursen mot Oslo.
EL18 2258 står klar for avgang. Et dobbelt 73-sett fra Oslo kom omtrent samtidig som meg. Var ikke lett å komme seg ut til enden av plattformen med en slik trafikk imot. B5 vogner har blitt et vanlig syn i Bergen i det siste. Disse vognene har sin sjarm, men samtidig er det litt kjedelig at jeg nesten aldri ser B7 vogner mer. Da toget til Oslo var gått, kom denne til syne. Di 3.628 fra Jernbaneverket. Til slutt et bilde av en av sovevognene parkert i Bergen. Edited by Yngve - 27 april 2007 at 16:58 |
|
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86
Yngve Forumet Smalspor avd. Bergen |
|
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det brukes B5 i *skitoget* Bergen-Ål(1404/1405) Dette toget ble kjørt frem til 14.1 til 25.03.07.
Og i innsatstogene til Oslo fredager (603/604)og Søndager grunnet mangel på type 73. Blir 73 her når når de har nok matriell. Men mindre NSB gjør om på turnuser/matriell.
SÅ du får kos deg med B5/B3, så lenge de blir å se i Bergen, Det er ikke noen vanlig syn på vestlandet.
Det går forsatt B7 i dagtogene, tog 601/602 og i nattogene, tog 605/606 Edited by Wickerman - 27 april 2007 at 17:28 |
|
A matter of life and death
|
|
ben
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 139 |
Post Options
Thanks(0)
|
Har de fått vasket og fikset opp B5-materialet litt nå? Da jeg jobbet på Bergensbanen for tre år siden, gikk de vognene med vanvittig møkkete vinduer, såg ut som om de var "sotet" med vilje. På bildene her såg det jo litt bedre ut.
Hilsen Ben-Sigvald
|
|
Yngve
Post Options
Thanks(0)
|
Akkurat det med vinduene rakk jeg ikke å få med meg. Det var såvidt jeg rakk toget før det gikk. Ellers så så ikke vognene verst ut....
|
|
|
Yngve
Post Options
Thanks(0)
|
^^Hadde "gleden" av å reise med dette togsettet på fredag. Vinduene virket ikke slik som du beskriver de, men en god del av de var temmelig "tåkete" som gjorde det vanskelig å se ut når solen skinte på de. Heldigvis satt jeg med et noe bedre vindu.
Ellers var det ikke noe særlig å sitte baklengs fra Bergen til Drammen. Men setene i B5 vognene var SINNSYKT DEILIGE! Mye bedre enn komfort avdelingen i 73-settene, som vi reiste med tilbake... Edited by Yngve - 28 mai 2007 at 00:39 |
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |