dekaler |
Post Reply |
Author | |
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 24 april 2007 at 20:59 |
hei jeg bare lurte på om det finnes dekaler til br57/61 gameltysker jeg mener altså flagg på lok og tender jeg fikk vite om at det kansje var mulig når jeg var på tog klubben i bergen for jeg tenkte og male flagg på tenderen da fikk jeg vite at det kansje fantes........ |
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
Kan være jeg er den snille "onkelen" og fikser noe for deg Edited by SveinR - 25 april 2007 at 14:39 |
|
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
|
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
svein send meg en pm så kann vi få snakket om det
ps inboksen din er full
|
|
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kanskje du treffer meg senere i dag
|
|
Mvh
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
ka mente du med det??
bor du i bergen??? Edited by Stian - 25 april 2007 at 15:52 |
|
SveinR
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg er iallefall ikke hjemme etter kl 19 i dag
|
|
Mvh
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
er det noen som har bilder av ekte br61 "gammeltysker"
helst med flagg og finnes det dekaler til den?? Edited by Stian - 28 april 2007 at 20:19 |
|
Mvh stian |
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
er det noen som har mål på flagget på tenderen med logoen sikkert noen som har tp61 med flagg på tender som kann svare
|
|
Mvh stian |
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
er det ike en enete person her som kann si meg om br61/gammeltysker hadde flagg på tender og førerhytta samtidig!?!?!?! trenger svar snarest mulig pga svein r skall hjelpe meg med dekalene så trenger hvirkelig hjelp på forhond hjertelig tuuuuusen milioner takk for svar !!!
|
|
Mvh stian |
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
hehehe glemte hvist tråden min som het fornorskning av br 57 samma det der stod det dette!!! kann takke roger for dette Jeg spurte også om dette på ett forum for en god stund tilbake, og fikk svar fra Tor Erik Lillehagen. Jeg håper ingen har noe i mot at hans tips deles på denne måten jeg gjør her, men at hans kunnskap fremdeles kan deles av og være til nytte for norske mj"ere. Han skrev: "Når det gjelder NSB type61a fantes de i Norge med både enkle og doble domer. Vi hadde likeledes lok med to ulike typer tak.
Hvis man skal fornorske et lok så er det typisk at tenderen fikk et slags oppbygg slik at hytta ble delvis innelukket. Lokene hadde IKKE blå veivstenger og røde hjulringer. Begrunnelsen er at det var lok som var revidert på Marienborg. Vi kjenner faktisk ikke til at lok fikk revisjon på Marienborg. Derimot fikk noen lok revisjon på Grorud og Drammen etter 1945. Det ene fargebildet vi kjenner er et Sundland-revidert lok. Det hadde da fått norsk hovedrevisjon. Fargene var da rødt: bufferbjelker, fotbrettkant, hjulringer. Grått: Veivstanfyllinger. Svart: resten av loket.
De fleste lokene var nok temmelig svarte i hele sin driftstid.
Jeg skrev en artikkel til Collector Model om loktypen. Der var det bilder og tegninger.
De lokene som fikk flagg på seg, hadde flagg både på førerhytte og tender. Under NSB-logoen sto det NORGE. Begge disse faktorene er feil på Roco sine modeller.
Collector holder på med en modell av type61a. Dette er imidlertid en maskin som fikk hovedrevisjon i norge
|
|
Mvh stian |
|
SveinR
Post Options
Thanks(0)
|
Her Stian! Vingehjulet er på bilde svart, fordi hvit er noe vanskelig å se.
|
|
Mvh
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
å jaaaaaaaaaa!!!!!!! jippi svein r du ruler svein r du er den beste heia svein r!!!!!!
håper den ikke er så stor i virkeligheten da må du ha et stort lok da Edited by Stian - 10 mai 2007 at 15:09 |
|
Mvh stian |
|
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
Bare til informasjon så ligger det en LOT på Mj-børsen akkurat nå som blant annet inneholder en Type 61/"Gammeltysker" (med merke på tenderen).
Sjekk side 2 på denne linken for bilde.
|
|
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
hei! det viste jeg for lengst men ellers takk for tipset
det eneste jeg kunne tenkt meg der er den 13 maskinen der
ps det så ut som om det mangler skorstein på gammeltyskeren.......
|
|
Mvh stian |
|
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ellers så lager RMS dekaler, selges via NMJ og Amundsen slik jeg forstår.
|
|
A matter of life and death
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |