Sporvekselkaos |
Post Reply ![]() |
Author | |
eginor ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 13 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 102 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 05 mars 2007 at 14:31 |
Etter litt forsking på diverse sider enda eg opp på Allan Gartners wiring for DCC side. Der sto det at double slip veksler egentlig var noko dritt man burde holde seg langt unna pga vanskelig elektrisk kobling og usikker strømforsyning.
Er det noken som har erfaringer med bruk av denne type veksler? Er det så mykje problem med dei (strøm, kobling o.s.v) som det står på Gartners sin side? Blei en smule betenkt..... ![]() Edited by eginor - 06 mars 2007 at 02:02 |
|
Mvh Egil
|
|
![]() |
|
perflo ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 25 juli 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 70 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva er en double slip veksel? Er det det samme som en dobbel engelskmann?
|
|
perflo
|
|
![]() |
|
Jan Frelin ![]() Viderekommen ![]() Joined: 17 juni 2007 Location: Sweden Status: Offline Points: 72 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det tror jag, en dubbel korsningsväxel blir det i alla fall på svenska.
|
|
![]() |
|
eika ![]() FREMO-forummedlem ![]() Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1632 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du nøyer deg med å polarisere selve sporkrysset og ikke nødvendigvis må ha alle de små jumperene til de forskjellige tungebitene så er de vel relativt greie å ha med å gjøre...
Har i grunnen ikke sett så nøye på dem, men skal plukke frem en kryssveksel fra Peco neste gang jeg får sjansen (lørdag) og se litt nærmere på hvordan den er oppbygget og hva som evt. må til der.
Eirik
|
|
Når går toget fra Skråvika?
|
|
![]() |
|
halvors ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 787 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Peco"s "Engelskmenn" er enkle å kople, du gjør akkurat som med de vanlige vekslene, bare at du har to veksler i en. Om du har en ElectroFrog så må du polarisere kryssene (begge to) med strøm fra hver sin bryter koplet til (eller i) motorene til kryssvekselen.
En annen ting er at de er ikke alltid like gode å kjøre i, for kurven i vekselen er rimelig krapp, og toleransene er romslige
![]() Hilsen Halvor Edited by halvors - 16 august 2007 at 21:57 |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |