MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Gammel Lima
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Gammel Lima

Post Reply Post Reply
Author
Braseth71 View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Braseth71 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Gammel Lima
    Posted: 17 desember 2006 at 23:49

Jeg har en gammel Lima modelljernbane som jeg fikk til jul når jeg var 4 år, i 1975, nå har jeg en sønn på 4 og tengte at jeg skulle la han få prøve seg litt med modelljernbanen min fra 75.

Det jeg lurer på er om denne gamle banen har samme standarder som i dag med tanke på utbygging og flere tog, og om det er mulig å digitalisere den hvis jeg kommer på det en gang, kommer jo an på hvor morsomt det blir både for gutten og meg selv. Banen har ikke vært brukt på ca 20 år, men den virket og var feilfri da den ble lagt bort.

Mvh Håpefull far.

(Håper gutten synes det er gøy slik at mor ikke skal si noe når far vil bygge jernban)

Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 desember 2006 at 08:16
Min marklin fungerte etter over 15 år i pappesker iallfall. Litt rusten i gangen men helt ok. (lukta var sikkert svidd de første minuttene men det var sikkert bare støv som brant opp)

Din gamle bane har nok samme standard som dagens 2-skinnesystem (Ikke Märklin), men jeg vil tro at skinnene er av en gammel type som trenger mye vedlikehold og at det derfor kan være greit å kjøpe nye. Roco og Trix har begge et skinnesystem med ballast innebygd i skinnen og disse er lette å sette sammen til små baner.
Perfekt for små lokomotivførere.
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,109 seconds.