ny vogn/lok som du ønsker/savner? II |
Post Reply | Page 12> |
Author | |
Stian Kolrud
Nykommer Joined: 10 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 13 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 07 mai 2006 at 17:52 |
Ja! Er det noe folk savner eller ønsker og ha i smalinga som ikke er laget enda? Tar imot alle forslag med glede!
|
|
Mest geniale setninga:
Dont" You think that I don"t think that You don"t think that I don"t think that I don"t know! Ble ikke sagt av annet enn |
|
KjellAn
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1011 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hva kan du tilby da ...
|
|
Stian Kolrud
Post Options
Thanks(0)
|
Det som ikke er laga? masse det!
|
|
Mest geniale setninga:
Dont" You think that I don"t think that You don"t think that I don"t think that I don"t know! Ble ikke sagt av annet enn |
|
KjellAn
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1011 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ferdigmodeller eller byggesett?
Byggemateriale: Messing eller plast? Hva slags materiell: Lok eller vogner eller begge deler? Prisklasse: Høy eller lav? Hvem produserer: En stor produsent eller en liten lokal? Det hadde vært litt fint om du kunne si litt om hva et slikt generelt tilbud ville være. Svar vil du nok få etterhvert - bare man vet hva som kan forventes. |
|
Stian Kolrud
Post Options
Thanks(0)
|
Det vil bli byggesett, Jeg og SveinR kommer til og lage, Vil bli laga av etellerannet som blir lodda sammen, prisen kommer ann på.
|
|
Mest geniale setninga:
|
KjellAn
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg synes dere kunne lage byggesett av norske kontaktledningsåk i forskjellige bredder (2-4 spor).
Se denne tråden på Fremo-snakken. Bakgrunnen for tipset: Fremo-istene trenger sikkert mange slike til sine moduler. Utvalget av messingprofiler hos forhandlerne er begrenset når det gjelder de minste størrelsene. Jeg erfarte det da jeg laget min prototype. |
|
hilsen KjellAn
Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers |
|
traiNman
Veteran Joined: 07 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
mange i Rogaland og (sikkert andre steder også) ønsker seg denne: http://www.jernbane.net/norge/bm/bm87/index.asp Petter |
|
espyink
Veteran Joined: 08 januar 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 103 |
Post Options
Thanks(0)
|
Di 8 hadde vært lekkert sikkert mange som ønsker seg den |
|
Mvh Espen N.N.
|
|
Asgeir
Fremo og MjF medlem Joined: 12 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 755 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kunne godt tenke meg: Den første serien stålvogner med rette ender fra 30-tallet (AB10, B10 type 1, BF10 type 1 og WLB TYPE 1): http://forsk.njk.no/mdb/mdb.php?allefoto=1&hid=1628& aut= Bm 87 er et godt forslag Asgeir |
|
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
|
BM87
|
|
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
Så SveinR med Di8 tegninger og målbånd på Vst Marienborg |
|
A matter of life and death
|
|
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hjelper det hvis jeg skriver BM87 en gang til mon tro?
|
|
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ehh.. dette var vel litt nytt for meg! Hva er det "vi" skal lage da Stian? Du skal vite det Stian at det tar en stund å lage til noe som kan bli en prototype og enda lengre tid hvis en skal selge noe Edited by SveinR - 08 mai 2006 at 00:27 |
|
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
|
Håvard H
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hvorfor kom jeg plutselig til å tenke på "Lokomotivet Thomas S. K." ? |
|
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
Tror "Lokomotivet Thomas" kjørte av sporet i nest siste episode Men ikke gi opp Stian, er bare gøy hvis det blir flere som oppdager messingen. Så kommer du på noe lurt en dag, så må du si ifra så kan jeg prøve å komme med noe "triks", ellers er det mange andre lure her. Men ellers en int. tanke å se hva folk "drømmer" om. Jeg selv kunne ønsket meg: type20 wlab-2 bm87 |
|
Mvh
|
Håvard H
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kisvogner fra Thamshavnbanen i 0m. Kommer til å bli en storselger, jeg lover! |
|
SveinR
Post Options
Thanks(0)
|
Ikke rart de blir en storselger når en storkjøper i Trondheimsdistriktet kommer til å kjøpe opp hele varebeholdningen
|
|
Mvh
|
Henning L
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1112 |
Post Options
Thanks(0)
|
To. Storkjøpere... Ellers er BM 86/91 et hett tips... en schläger i Trondheimsdistriktet, i alle fall! |
|
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
Type 86/91 har gått i det meste av landet. Som på Arendalslinja, Valdressbanen, Solørbanen, Numedalsbanen(direkte tog oslo- rødberg osv) Rørosbanen og Nordlansbanen.
|
|
A matter of life and death
|
|
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
|
I og med det er snakk om byggesett og metall - tror jeg ikke at man bør satse på noe som er alt for vanskelig å få satt sammen eller for tidkrevende. Slike prosjekter har vi hatt en del av og de fleste frister en skjebne som uferdige prosjekter eller at de ikke blir påbegynt (for vanskelig). Dette ekskluderer det meste som har egen fremdrift. I all beskjedenhet vil jeg da ønske meg en Gx ("kuffert") |
|
Jon S.
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 24 |
Post Options
Thanks(0)
|
BM87 høres veldig kjekt ut å få som byggesett!!! (Dette begynner nesten å ligne på enslags "kundepress"...) Mvh. Jon S. |
|
espyink
Veteran Joined: 08 januar 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 103 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bm 93 og For "ny byggere" |
|
Mvh Espen N.N.
|
|
einjen
Veteran Joined: 17 september 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 1335 |
Post Options
Thanks(0)
|
BM92
tømmervogner (jamfør "den store tømmervogn-tråden") |
|
--
Einar Næss Jensen Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk http://einarblog.homemade.no/einarblog |
|
Christian
Medlem i MJF Joined: 09 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 255 |
Post Options
Thanks(0)
|
Har veldig lyst på flytoget. Er den nærmeste vi kommer en skikkelig høyhastighetsbane her i landet.
|
|
Tut, tut.
|
|
MY1201
FREMO-forummedlem Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 811 |
Post Options
Thanks(0)
|
hva med transformatorvogne xbu og xabu?
sikkert ikke mange som har sånne... |
|
Magne H.L.
Norsk, dansk og det som er artig. |
|
defrog
MjF-styremedlem Joined: 10 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 68 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei jeg kunne også godt tenke meg di 8 |
|
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
Caroline må jo være en juvel i smykket!
Med tilhørende karetvogner og tidsriktige figurer selvsagt! Prata med Moe om akkurat den. Han sa han kunne lage en for den nette sum en million kroner... Tror jeg holder meg til brukt Märklin en stund til jeg... Edited by carlf - 28 september 2006 at 22:26 |
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
Di 8 er ønsket her i gården også
|
|
Hilsen Andreas.
|
|
Nordlandsbanen
Viderekommen Joined: 19 august 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 72 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg ønsker meg Di8, Wlab-2 og selvfølgelig bm93. Så på siden til electrade at de hadde den fra utlandet, nærmere bestemt Tyskland og der er den litert som Br 643. Og nå har jeg planer om å kjøpe den å få den omlakkert til Agenda design.
|
|
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
I så fall bør du ta en titt på siden til Claes for å se hvordan ombygging kan gjøres: http://home.no/claes/bm93.htm Eirik |
|
Post Reply | Page 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |