Finn Fem Feil |
Post Reply |
Author | |
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 11 april 2006 at 12:34 |
Hei! På MjFs vårmesse i LETO-hallen tok jeg følgende to bilder fra samme vinkel og sted (men ikke tid), fra den danske "Jappebanen". Kan du se forskjell på dem (bortsett fra togstammen)? Dessverre utdeles det ingen premie for riktige svar. Bilde 1:
Bilde 2:
På Jappebanen ble det brukt en modellteknikk som kalles Multi-Moding. - Det vil si å bruke den samme modelljernbanen til mer enn en epoke eller ett tema/forbilde, ved å bytte ut det rullende materiellet og/eller elementer i landskapet. I dette tilfellet er det samme bane, men ca. 30 "modell-år" som skiller de to bildene fra hverandre. Multi-Moding er kanskje en teknikk å vurdere dersom man har rullende materiell fra flere forskjellige forbilder, eller som strekker seg over flere epoker. |
|
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
|
PR
Medlem i MJF Joined: 04 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 372 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei
Dette anlegget imponerte meg mest. Ideen var bra, og det med periode bytte var morsomt, og prototyp riktig. PR |
|
Claes Lislerud
Redaksjon MJ-bladet Joined: 08 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 786 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hehe Dette var litt artig. Det er jo det jeg har tenkt å kunne skje med min Grungen stasjon. Ved å bytte ut tog å kjøretøy så skal den kunne endre epoke.
|
|
Modellhilsen
Claes |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |