Kjøre med lokomotiv? |
Post Reply |
Author | |
whosho
Nykommer Joined: 16 januar 2006 Location: Poland Status: Offline Points: 13 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 09 april 2006 at 11:10 |
Hei,
Først må jeg ser at jeg begynnte å laere norsk fjor så unnskyld meg for norsk min. Jeg er MJ fra Polen og jeg kommer til å besøke vennen min i Norge i år. Jeg vil spørre dere er det forbudt å kjøre med toget, men i lokomotiv? I polen er det forbudt hvis du er ikke jernbanearbeider. Er det lik i Norge? Kjenner dere noen metode til å gjøre det? Takk for svaret ;) |
|
Christian
Medlem i MJF Joined: 09 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 255 |
Post Options
Thanks(0)
|
Tenker du på å sitte i selve loket? Isåfalt nei. Du kan sikkert få ta et titt i loket hvis du spør. Å ta toget som passasjer er lov (så lenge du betaler billet ) Mulig jeg missforstod litt, men håper du har svaret ditt. |
|
Tut, tut.
|
|
whosho
Post Options
Thanks(0)
|
Ja, takk. Så det er forbudt... Dessverre :/
|
|
Christian
Medlem i MJF Joined: 09 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 255 |
Post Options
Thanks(0)
|
Siden en polakk først er her må jeg spørre. Jeg skal til Polen i sommer. Har du en jernbanestrekning å anbefale? Tenkte på en opplevelsesbane ala Flåmsbana selvom det kansje ikke er så mye fjell i Polen. Som du sikkert skjønner er jeg ganske grønn på Poln som land.
|
|
Tut, tut.
|
|
whosho
Post Options
Thanks(0)
|
Jo, vi har noe pen jernbanestrekning. Men først jeg vil anbefale deg er Wolsztyn. Det er en siste jernbanestasjon i Polen du kan se en .... steam ;)
Se mer -> www.parowozy.com.pl Edited by whosho - 09 april 2006 at 20:17 |
|
Jon S.
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 24 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Grzegorz! Å sitte på i et lokomotiv kan kanskje bli vanskelig, men hvis du kjører en strekning med motorvogn, har jeg hørt om folk som har fått sitte foran hos føreren. Jeg ville anbefale deg å spørre på stasjonen - det er vanlig å få vennlige svar, selv om det kan bli "nei". Mvh Jon S. |
|
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
Skal man sitte foran, skal man søke om lov. Og en det skal være med en fra Nsb(eller tilsvarende) til å passe på , når det en foran på loket, sammen med lokfører. Men enkelte lokførere ser igjenom fingere med dette. |
|
A matter of life and death
|
|
whosho
Post Options
Thanks(0)
|
One sugestion: as you can see I cannot speak norwegian so well as you do so please - use lower level of norwegian if it"s possible mange takk. :)
Edited by whosho - 10 april 2006 at 19:24 |
|
Christian
Post Options
Thanks(0)
|
Wickerman wrote: If you want to sit in the engine , you have to search for a permit. A official serviceman from NSB (Norwegian State Railway) has to be with you, but some are kind and migth let you sit there. By the way: good luck, whatever who happens! |
|
Tut, tut.
|
|
whosho
Post Options
Thanks(0)
|
;) I"ve understood that but you know... :) remebmer...
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |