Spørsmål om delta/analog |
Post Reply |
Author | |
Christian
Medlem i MJF Joined: 09 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 255 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 10 januar 2006 at 14:47 |
Sitter å ser på et lok jeg ønsker meg. Som nevnt tidligere er jeg
ganske fersk i dette og har funnet to ganske like modeller. Forsjellen
er at det står delta eller analog som option. Jeg kjører Märklin
digital med c spor.
Takker for all hjelp! |
|
Tut, tut.
|
|
b e pedersen
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1081 |
Post Options
Thanks(0)
|
Du bør velge Delta-versjonen, da kjører også dette loket digitalt. Delta er "billigdigitalsystemet" fra Märklin. Med det tidligere digitalsystemet (dvs før MobileStation og CentralStation) var dette en måte å lage et "økonomidigitalsystem" - jeg vil heller kalle det en digitalfelle Jeg ble selv hekta på digitalstyring ved å prøve Delta ... Deltadekoderen er en miniversjon med færre adressemuligheter og ingen (eller få) funksjoner. Så ...., egentlig burde jeg vel si at du like godt bør velge analogversjonen og selv bygge loket om til digital med en bedre dekoder ... |
|
Bjørn Egil
|
|
peter
Nykommer Joined: 30 desember 2005 Location: Denmark Status: Offline Points: 24 |
Post Options
Thanks(0)
|
nå et delta lokomotiv bruges i et digitalt anlæg, betyder det bare du kun kan bruge en af de 5 faste delta adresser, lokomotivet kan kun tænde og slukke for lyset, hvis du skal have bremse forsinker op også videre skal delta dekoderen udskiftes til en rigtigt marklin digital dekoder |
|
Christian
Medlem i MJF Joined: 09 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 255 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg har en "vanlig" dekoder som jeg fikk i startsettet(Ice startsett ). Holder denne?
Nå har jeg funnet det samme lokket på en annen side ca 600 kr billigere enn først antatt. http://www.scandic-trains.de/shop/catalog/product_info.php?p roducts_id=957 Kan dette kjøre på et "vanlig" anlegg med c spor skinner? Edit: linken er fikset Edited by Christian |
|
Tut, tut.
|
|
peter
Nykommer Joined: 30 desember 2005 Location: Denmark Status: Offline Points: 24 |
Post Options
Thanks(0)
|
den dekoder som findes i din ICE er en normal digital dekoder, forstået på den gode måde, om det start sæt du har fået hedder marklin nr. 29795, med hensyn til den andet lokomotiv du henviser til, kan jeg ikke bruge dit link, men hvis det er et marklin lokomotiv og det indeholder en delta eller digital dekoder, kan det kører på alle typer marklin skinner type HO....
|
|
b e pedersen
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1081 |
Post Options
Thanks(0)
|
Lok"et i linken er SJ RC2 1056 Mä nr 3341 Dette er i følge katalogen et vanlig analogt lok som har behov for en digitaldekoder for å kunne kjøres på et digitalt anlegg |
|
Bjørn Egil
|
|
Christian
Post Options
Thanks(0)
|
Okey. Altså funker ikke det. Hardt å være moderne. Får lete videre.
|
|
Tut, tut.
|
|
b e pedersen
Post Options
Thanks(0)
|
Når du først er så moderne går det nok ikke lange stunden før du setter inn dekodere i analoge lok også .. |
|
Bjørn Egil
|
|
Christian
Post Options
Thanks(0)
|
Tar en ting om gangen. Hadde vært gøy, men er det vanskelig? Har lite peiling på strøm og slikt, men skru kan jeg.
|
|
Tut, tut.
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |