Ombygging NMJ DI3 til AC |
Post Reply |
Author | |
Inge
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 8 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 02 oktober 2018 at 21:59 |
Hei
Har kjøpt NMJ Di3 og ombyggingsett til AC. Ombyggingssettet består av nye hjul og slepesko med ledning. Jeg har ikke funnet noen beskrivelse av ombyggingen noe sted, derfor spør jeg. Det ser ut som det er DC er strømopptak på begge sider av boggiene. Jeg har tenkt å gjøre følgende
Hjulene var greie å bytte Blir det riktig? Er det noe annet jeg bør tenke på? Takker for svar /Inge
Edited by Inge - 02 oktober 2018 at 22:01 |
|
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
|
Vet ikke om AC-settet har isoleringer på hjulene eller om de er av massivt metall?
Har hjulene isolering på ene enden (eller begge ender), bør du koble sammen strømopptakene (4) på hver boggi. Ellers holder det med ett strømopptak på hver boggi dersom du har helmetallhjul. Du får et sikrere strømopptak ved å bruke begge strømopptakene på hver boggi. Vitsen med strømopptak på begge boggier er sikrere strømopptak dersom du kjører over sporskiftere og ved smuss på skinnegangen. Du bør koble til slepeskoen på egen ledning (myk for å tåle bevegelse) og koble det til det andre strømopptaket på loket. Da er hjulene samlet på ett strømopptak og slepeskoen er koblet til det andre.
|
|
Inge
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 8 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Tusen takk Kjell for raskt og godt svar. Jeg sjekker hjul og kobler boggiene på enesiden og slepeskoen på andre siden av printen. /Inge |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |