Norsk vanntårn h0? |
Post Reply |
Author | |||
Johnnyboy1
Viderekommen Joined: 19 oktober 2017 Location: Norge Status: Offline Points: 40 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 10 april 2018 at 22:28 |
||
Noen som vet om en modell av vanntårn i h0 som kan passe til et norsk forbilde?
Har letet men finner ikke noen som passer :( Edited by Johnnyboy1 - 10 april 2018 at 22:29 |
|||
Laurenz
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 637 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
NMJ/Artitec Lillehammer vanntårn er veldig vanskelig å få tak i.
Men det finnes andre muligheter. Pola hadde et byggesett av et stillverk i mur som er veldig lik vanntårnet på Krøderen i utseende. Om man tar bort trapp og balkong og setter på litt rør er det plutselig et fint vanntårn. Byggesettet het Pola 512. Faller har tatt over formene til Pola og gitt ut samme sett under nummer 120117 bl.a. men med litt annerledes farger. |
|||
Halm
Viderekommen Joined: 31 oktober 2017 Location: Polen Status: Offline Points: 5 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
I'm about to finish the water tower model from Rise soon.
Hopefully it'll be available for sale soon. |
|||
Snikkaren
Medlem i MJF Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Looks interesting, Halm
|
|||
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
|||
TeVe
Veteran Joined: 08 desember 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 604 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Feks Grovane (ScanTrain) |
|||
Terje V.
|
|||
H. Lindholm
Veteran Joined: 17 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1096 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Nåja - "veldig likt" er vel å dra det litt langt. Det er mange detaljer på denne modellen som ikke stemmer med vanntårnet på Krøderen, og taket er helt annerledes. Jeg er dog enig i at Pola/Faller-modellen kan gi et rimelig godt inntrykk av et norsk vanntårn hvis man fjerner balkongen og setter på en plankevegg (som egentlig er en stor dør) i stedet. Denne døren er der for at man skal kunne ta ut vanntanken.
|
|||
Laurenz
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 637 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Sånn går det når man tar ting fra hukommelsen uten å sjekke bilder
|
|||
Johnnyboy1
Viderekommen Joined: 19 oktober 2017 Location: Norge Status: Offline Points: 40 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Looks very nice Halm ☺ hope you will give notice when it is avaliable
Edited by Johnnyboy1 - 12 april 2018 at 13:10 |
|||
Johnnyboy1
Post Options
Thanks(0)
|
||
Ja har trålet nettet etter det settet fra artitec men ikke funnet noe. Skal sjekke ut det settet. Takk for svar ☺
Edited by Johnnyboy1 - 12 april 2018 at 13:12 |
|||
Johnnyboy1
Post Options
Thanks(0)
|
||
Hvor er den modellen å få tak i?
|
|||
halvors
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 787 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Will this set also contain the detail parts like the "band" around the tank, the water pipe and the top chimney? Regards Halvor |
|||
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Vanntårnet på Krøderen er ikke umulig å scartch-bygge heller, med sine rette vegger. Teglplate fra Plasticard (tror jeg), malt med matt rødbrun og påstrøket litt talkum for å framheve fugene. Vi har god erfaring fra TMJK med å sette folk til bygge husmodeller fra scratch selv om man aldri har gjort det tidligere. Alle de tre bygningene som nybegynner har bygget er helt akseptable hva kvalitet angår, og TMJK er visstnok ikke akkurat kjent for å legge lista lavt. Jarle bygde denne banebua som sitt førsteprosjekt: (Jeg prøvde å laste opp et bilde her (flere forsøk), men fikk beskjed om at bildet inneholdt skadelig kode. Merkelig! Bildet over kom jo greit opp. Så da brukte jeg NJKs Fotosamling i stedet å laste opp bildet på.) |
|||
Svein S
|
|||
Halm
Viderekommen Joined: 31 oktober 2017 Location: Polen Status: Offline Points: 5 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Thank you.
Thank you, l will surely inform you. I also have a tower at Krøderen.
Yes, it will be the complete set. |
|||
Morten Jacobsen
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Bergen, Norge Status: Offline Points: 1113 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Jeg har et ScanTrain vanntårn, men mangler rør og kjetting. Noen som har nettadresser for gode kjøp?
|
|||
Morten Jacobsen (MJ)
H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO |
|||
ArneGH
Medlem i MJF Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 242 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Her er mitt Artitec vanntårn. Mangler fortsatt tilbehør for å fylle vann på lokene. |
|||
Arne Heggeseth
Hellbanen,HO, DCC www.heggeset.no |
|||
KGB
Viderekommen Joined: 30 januar 2018 Status: Offline Points: 77 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
|
|||
KGB
Post Options
Thanks(0)
|
||
|
|||
Johnnyboy1
Post Options
Thanks(0)
|
||
Fin utførelse. Hvis du her en idé om hvor de er å få tak i så si fra ;)
|
|||
KGB
Post Options
Thanks(0)
|
||
.
Edited by KGB - 28 mai 2018 at 19:49 |
|||
steinel
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2016 Location: Norge Status: Offline Points: 823 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Samme vanntårnet står fortsatt på Lillehammer. Det er fredet, får håpe det blir godt tatt vare på, selv om ikke helt ser slik ut.
|
|||
Laurenz
Post Options
Thanks(0)
|
||
Det er ikke så lenge siden jeg nevnte dette for Finn i NMJ. Han har forsøkt å få Artitec til å kjøre en ny runde men de er vist ikke interessert i det. Kanskje en skulle heller gå på Artitec direkte?
|
|||
Johnnyboy1
Post Options
Thanks(0)
|
||
Jeg lagde også mitt eget tårn til slutt. |
|||
Laurenz
Post Options
Thanks(0)
|
||
Og bra ble det!
|
|||
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |