Tips til lima B3 trenger koblinger |
Post Reply |
Author | |
Rolf.
Viderekommen Joined: 25 juli 2016 Status: Offline Points: 7 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 22 oktober 2017 at 11:19 |
Hei, jeg har noen Lima b3 vogner uten koblinger, må hele boggien byttes?
Er ett lite hul som kan muligens brukes til noe på arm ut fra boggien. Noen som vet hvor jeg kan få tak i det jeg trenger? Mvh Rolf Andreas. Edited by Rolf. - 22 oktober 2017 at 11:21 |
|
H. Lindholm
Veteran Joined: 17 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1096 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dette er førstegenerasjons Lima B3-vogn. Der var koblingen støpt i ett stykke med boggirammen, så her er det tydelig at den originale koblingen er kappet rett av. Ut fra bildet kan det muligens se ut som at den er modifisert for å sette på en Fleischmannkobling.
Tror ikke det finnes noen kobling som kan settes rett på her og fungere optimalt, da må det nok gjøres noen tilpassinger. Det beste er å bytte boggirammen. Det kan tenkes at noen har dem for salg, vet ikke om de nyere utgavene passer på gamle vogner.
|
|
ArneGH
Medlem i MJF Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 242 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei.
Dette er de vognene du kjøpte av meg. Jeg hadde kadee-koblinger på de. Skrudd fast med en messingstang. Det finns noen nem-holdere som kan skrues fast. disse kan brukes. Ev må man justere litt på høyden. kommer ikke på produsent nå, kan hende jeg finner det.. |
|
Arne Heggeseth
Hellbanen,HO, DCC www.heggeset.no |
|
Rolf.
Post Options
Thanks(0)
|
Takker for svar!
Da får jeg kikke litt rundt på nett. Flott om du husker ja😀 |
|
Asgeir
Fremo og MjF medlem Joined: 12 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 755 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kjøp og monter Symoba koblingsholdere, stor type.
|
|
Asgeir
Bygger NSB og litt SJ 50-tallet |
|
Rolf.
Post Options
Thanks(0)
|
Di så fine ut!
Takk skal du ha legger inn bestilling på di med en gang!👍👌😀 |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |