Digitalisere CM Di3 med SX Superdriv |
Post Reply ![]() |
Author | ||
holstpe ![]() Viderekommen ![]() ![]() Joined: 18 november 2014 Location: Norge Status: Offline Points: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 21 februar 2017 at 23:43 |
|
Hei.
Har de to siste utgavene av Di3 fra Collector Model, begge med SX Superdriv. Jeg kjører digitalt Märklin på K-skinner og har selvfølgelig lyst til å kunne bruke disse flotte lokene sammen med resten av materiellet. Det jeg lurer på er om noen har erfaring med å digitalisere disse lokene med Superdriv? Har en del Esu 64610 dekodere liggende og det ville vært fint å kunne brukt dem p.g.a Mfx muligheten. Takker for alle innspill
![]() |
||
![]() |
||
Asgeir ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 12 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 755 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Digitalisering fungerer helt utmerket (brukte ESU V3), men MFX må skrus av ellers skjønner dekoderen ingen ting pga det store svinghjulet.
|
||
Asgeir
Bygger NSB og litt SJ 50-tallet |
||
![]() |
||
holstpe ![]() Viderekommen ![]() ![]() Joined: 18 november 2014 Location: Norge Status: Offline Points: 5 |
|
Takk for svar. Kjekt å høre at det fungerer greit med dekoder så får jeg heller klare meg uten Mfx
![]() |
||
![]() |
||
Asgeir ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 12 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 755 |
|
Hvordan jeg stilte start og stopp husker jeg ikke, men starten ble veldig realistisk og riktig med masse motorpådrag før loket seg sakte avgårde.
|
||
Asgeir
||
![]() |
||
|
Supert, får finne frem loddebolten
![]() |
||
![]() |
||
Kjell H. ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
|
- Kanskje du mener EMF (eller lastreguleringen)? MFX er en protokoll og ikke avhengig av størrelsen på svinghjulet. Tror med fordel at man kan sette aksellerasjonstid/retardasjonstid til minimum - ellers vil nok loket bli helt ukontrollerbart? EMF er selvfølgelig ikke viktig på en slik modell med "Superdrive".
|
||
![]() |
||
|
Da blir det Esu 64610 med Mfx og minimum aksellerasjon og bremsetid siden dette alt er ivaretatt på superdrivet. Takk for svar
![]() |
||
![]() |
||
|
Selvfølgelig, rotet med forkortelsene ![]() |
||
Asgeir
||
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |