Skd 214 messingsett |
Post Reply |
Author | |
cmi
Veteran Joined: 26 juni 2011 Status: Offline Points: 158 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 04 juli 2016 at 23:12 |
Hva ligger disse på i pris? Jeg har fått tilbud om et byggesett av denne modellen, men har ikke sett noen for salg, så jeg har ikke noe å sammenligne med.
|
|
kokken
Fremo og MjF medlem Joined: 24 mars 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 728 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hvilken pris har du fått tilbydd? Her kommer det litt ann på hvor gammelt byggesettet er og hvem som har produsert det. Er byggesettet komplett, motor, dekaler, deler osv. Jeg har selv et fra Hobbyteknikk, som det er mye jobb med for å få satt sammen. Husker ikke i farten hvor mye jeg betalte for det.
Hvis byggesettet er fra Etsemodeller i Sverige så er det et bedre byggesett og mye enklere å montere. Men der måtte man kjøpe drivverk ved siden av (byggesettet 1200 SEK og drivverk ca 1000 SEK). Men som du nevner så er det ikke mange av disse til salgs så ofte. Alt i alt står det jo på hvor mye du er villig og betale for et slikt byggesett/modell.
|
|
cmi
Post Options
Thanks(0)
|
Det er med deivverk og skal vistnok være komplett, hvem som har produsert det er jeg usikker på. selger forlanger 1500kr
|
|
kokken
Fremo og MjF medlem Joined: 24 mars 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 728 |
Post Options
Thanks(0)
|
Har du et bilde av byggesettet?
|
|
cmi
Post Options
Thanks(0)
|
Nei dessverre, men ligner veldig på dette
http://forum.mjf.no/uploads/121/DSC_0133Em.jpg |
|
kokken
Post Options
Thanks(0)
|
Ok, det er det som er fra Hobbyteknikk som det er mye jobb med å sette sammen. På mitt byggesett så passer omtrent ingen av delene, slik at det har blitt mye filing for og ting til å passe. Orginaldrivverket er også plundrete å få til og gå skikkelig.
Personlig syntes jeg 1500,- er altfor dyrt for det settet, mener å huske at jeg betalte under 1000,- Hvis byggesettet er av ordentlig interesse for deg, ville jeg prøvd å prute ned summen en del. Helst under 1000,-. Håper dette er til noe hjelp og lykke til med jakten.
|
|
cmi
Post Options
Thanks(0)
|
Da blåser jeg i det å går muligens for 221 og 224 i stede, fikk tilbud om de samtidig :)
Noen erfaring med gutzold son stortysker? |
|
kokken
Post Options
Thanks(0)
|
Noe spesielt du tenker på vedr. Gutzhold stortyskeren?
|
|
Laurenz
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 637 |
Post Options
Thanks(0)
|
Byggesettet fra Hobbyteknikk/NMJ er fra tidlig 80-tallet og svært enkelt. Det gikk greit å bygge det men jeg synes også at 1500 er mye for den.
|
|
cmi
Post Options
Thanks(0)
|
Når det gjelder gutzold tenker jeg på, kjøre egenskaper, støy, om den er en troverdig modell i forhold til forbildet 1:1
|
|
kokken
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg har to stk gutzold stortyskere, jeg har valgt å bytte motor på begge to for bedre gange egenskaper. Tilførselen mellom lok og tender anbefales å bygge kontinuerlig strømopptak og generelt føring av strøm mellom lokket. Utenom det så er det en grei modell.
|
|
cmi
Post Options
Thanks(0)
|
Da spørs det om jeg ikke dropper det også selv om det er andre nummere enn 2770, skal man bytte motor så blir det er forholdsvis kostbart lok inkludert innkjøpspris
|
|
kokken
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg sier ikke at man må bytte motor, det var et valg jeg tok på min modell. Kan hende at den som du har/fått tilbud om kjører helt fint uten noen problemer
|
|
cmi
Post Options
Thanks(0)
|
Hva ligger de på i pris?
|
|
kokken
Post Options
Thanks(0)
|
På BR52 så ligger den på 78 EUR http://www.sb-modellbau.com/product_info.php?products_id=386&cPath=256_20_104
|
|
cmi
Post Options
Thanks(0)
|
Tenkte på hele gutzold maskinen, brukt. Har 0 peiling på priser på brukt markedet, bare det jeg har sett som har blitt solgt, har ikke sett disse til salgs
|
|
kokken
Post Options
Thanks(0)
|
Beklager, er ikke helt sikker på hva disse ligger i pris nå. Skal jeg tippe så mellom 1000 - 1500,-, men som sagt usikker
|
|
cmi
Post Options
Thanks(0)
|
Oki :)
|
|
StenR
Medlem i MJF Joined: 19 oktober 2014 Location: Norge Status: Offline Points: 341 |
Post Options
Thanks(0)
|
Har en Gutzold stortysker. Synes motoren går fint og aldri vurdert å bytte. Heller ikke hatt problemer med lok-tender koblingen. Mulig det er litt ulike versjoner? Min har derimot gangtøy i plast, og det har lett for å "knipe" i skarpe svinger. Løoeakselen har også lett for å spore av og lysdiodene er i overkant gule. Tror også disse går for 1000-1500. Hvis du får tak i en ferdig digitalisert sparer du litt jobb. Litt pjuklete å bygge om.
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |