Nytt fra NiM-Shop! |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | |||
NiM ![]() Viderekommen ![]() Joined: 06 april 2005 Status: Offline Points: 38 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 03 september 2006 at 12:09 |
||
STOR NYHET! Vi gjentar sukksessen vi hadde med Type 31b. Bm69 er en svært savnet modell på det norske mj-markedet, og dette har vi i NiM-Shop tatt konsekvensen av siden vi blant mye annet også hjelper det norske mj-markedet å kjøre norsk! Vi er svært stolte av å kunne presentere for aller første gang i Norge vår egne modell av Bm69 i NiM-Authentikk utførelse! Modellen holder selvsagt den sedvanlige svært svært høye NiM-Paperline kvaliteten! Modellen kan selvsagt fåes i alle tenkelige og utengelige skalaer, bare forminsk eller forstørr vedlagte modell etter eget ønske og behov! Løp og kjøp nå, for vi tror dette vil være ett skikkelig røverkjøp fremfor å vente på eventuellt andre modeller av Bm69 som kanskje måtte komme en eller annen gang i fremtiden! Edited by NiM - 03 september 2006 at 12:20 |
|||
|
|||
![]() |
|||
carlf ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Vakkert... NMJ har fått konkuranse...
|
|||
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|||
![]() |
|||
||
Appropos konkurranse, så kan vi bare informere om at NiM-Shop er inne i en ekspanderende fase om dagen. Vi har akkurat åpent en ny butikk i skala 1:87! Fordelen med denne butikken er at den er plassert på en FREMO-modul, slik at vi nå kan være til stede for våre kunder hvor som helst i landet hvor det arrangeres FREMO-treff. Så hold utkikk folkens. NiM-Shop kan dukke opp på ett FREMO-treff i ditt nabolag. |
|||
|
|||
![]() |
|||
Andreas ![]() Veteran ![]() Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
||
Enig Carl-F tror nmj kommer til å slite med å slå den der Hilsen Andreas |
|||
Hilsen Andreas.
|
|||
![]() |
|||
einjen ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 17 september 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 1335 |
||
Det er vel ikke tilfeldigvis NIM-shop som er produsent av det flotte DI9-eksemplaret som finnes på qxl for tiden?
|
|||
--
Einar Næss Jensen Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk http://einarblog.homemade.no/einarblog |
|||
![]() |
|||
HanandreAndre ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 20 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 0 |
||
Denne har vel mer til felles http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=27614197&Listing Type=0&ListingSort=1&PageNr=1&Catg=12064
Hlsen Tom Andre |
|||
Med hilsen HanandreAndre |
|||
![]() |
|||
Wickerman ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
||
Man har reklame for L.a.r.s ser jeg
![]() ![]() Edited by Wickerman - 03 september 2006 at 19:20 |
|||
A matter of life and death
|
|||
![]() |
|||
Andreas ![]() Veteran ![]() Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
||
Men det kjører fint????? Når begynte Limas lokomotiver å få gode kjøreegenskaper Mvh Andreas |
|||
Hilsen Andreas.
|
|||
![]() |
|||
carlf ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
||
Merk at noen ganger er dårlige kjøreegenskaper og ekkle lyder fra motoren ganske forbilderiktig. Märklin skinnebussen jeg har kjørende på Balagneanlegget lager noen grusomme lyder som er svært likt forbildet!
![]() Edited by carlf - 03 september 2006 at 18:10 |
|||
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|||
![]() |
|||
||
Min Lima El 14 er ikke akkurat slik hele fronten rister kraftig, ikke bare i svingene, men også på rette strekninger. Strømopptaket er det også så som så med på tross av at jeg kjører treskinnedrift, det er med andre ord ikke uvanlig at lokomotivet stopper opp. Har vurdert å skifte drivverket, men har funnet ut at jeg heller ønsker å investere de kronene det koster i andre lokmotiver som er oppført på ønskelista Mvh Andreas |
|||
Hilsen Andreas.
|
|||
![]() |
|||
||
Uff, hørtes ikke bra ut... Er nok enklest å kjøpe et nytt lok da og bruke det gamle til deler...
|
|||
Hilsen Carl-Frederic
|||
![]() |
|||
||
Det værste er at det bare er ca 1 1/2 år gammelt Hilsen Andreas Edited by Andreas - 03 september 2006 at 19:09 |
|||
Hilsen Andreas.
|
|||
![]() |
|||
aha ![]() FREMO-forummedlem ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 254 |
||
Tittet i vinduet i dag, men det var helt tomt i hyllene? Arne
|
|||
![]() |
|||
Bjørn R Larsen ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 864 |
||
![]() ![]() |
|||
![]() |
|||
-TUR- ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 278 |
||
Jeg vil anta at pappmodellene snart er i salg i butikken, eller hva Lars/Heine? 1/87 modell av 1/87 settene må jo være en utfordring å få til - eller hur? |
|||
-TUR-
Tore Urvik |
|||
![]() |
|||
||
Uff det er vel ikke en Märklin 3029 dere har kappet opp der!
![]() |
|||
Hilsen Carl-Frederic
|||
![]() |
|||
Heine Pedersen ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 507 |
||
Vel, som hos gutta på Strømmen, så har også gutta mot strømmen vanskeligheter med å få varene i butikken til avtalt tid... Det som er litt synd er at vi ikke rakk å sette opp alle plakatene som skal være med. På den annen side hadde den vel da kanskje blitt moderert bort. ![]() Mvh Heine |
|||
![]() |
|||
Wickerman ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
||
Dette må jeg si er det beste *peket* fra nim så langt Og det er vell Heines modul? |
|||
|
|||
![]() |
|||
Heine Pedersen ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 507 |
||
Ettersom jeg er like interessert i Fremo som jeg tror du er i synth-musikk, så har jeg donert modulene til fellesskapet i NiM. Det er først og fremst Lars og Lars som har jobbet med de nå. Vi andre har stort sett kommet med mer eller mindre gode råd.
![]() Mvh Heine |
|||
![]() |
|||
einjen ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 17 september 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 1335 |
||
Jeg kjøpte to brukte limalok og fire vogner for tilsammen 1000 kroner. Etter litt pussing, skifte av pantografer og bytte av ledninger og lodding innabords, så går de riktig så fint. Det er en grønn el 13 på qxl nå som jeg har litt lyst på faktisk.... men vi får se. Jeg har mer lyst på flere pensemotorer :) |
|||
--
Einar Næss Jensen Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk http://einarblog.homemade.no/einarblog |
|||
![]() |
|||
eika ![]() FREMO-forummedlem ![]() Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1623 |
||
Ryktene sier at hun er en NIMfoman Eirik |
|||
![]() |
|||
HanandreAndre ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 20 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 0 |
||
Er dette et såkalt korstog - mot Strømmen ? Hilsen Andre |
|||
Med hilsen HanandreAndre |
|||
![]() |
|||
||
Det er vell heller et korstog mot NIM. Edited by Wickerman - 05 september 2006 at 02:47 |
|||
|
|||
![]() |
|||
||
Hei Lars B Så vidt vi kan se er det ingen innlegg i denne tråden som er uenige eller motstander av NiMs produkter eller profilering av NiM-shop på vår Fremo-modul. Vi er derfor ikke enige med deg i at dette er et korstog mot NiM. Men som vanlig - så virker det som du tar "gutta på Strømmen" i forsvar. ![]() I en annen tråd sier "gutta på Strømmen" at du aldri vil være noen talsmann for NMJ. Derfor synes det jo litt rart at du alltid prøver å ta bort fokus fra kritikk mot NMJ men heller retter den mot andre (f.eks NiM) her på forumet. med "vemmelig" ![]() |
|||
|
|||
![]() |
|||
||
Det er lenge siden jeg har skrevet noe om NMJ nå Og side man ikke skriver om NMJ lengere kan man heller sitte å kritisere NIM. Ikke for modulen, men for alt andre *rare* NIM gjør SÅ får vi se hvor lenge forumet deres lever... Edited by Wickerman - 05 september 2006 at 12:58 |
|||
|
|||
![]() |
|||
||
Man skal ikke tro alt man leser på internett - heller ikke på NiMs Forum. Dersom man synes det blir for mye tull på internett - så kan man jo heller lese denne siden eller (http://ekanal.no/slutten.html) Edited by NiM - 05 september 2006 at 13:34 |
|||
|
|||
![]() |
|||
vetle1 ![]() Veteran ![]() Joined: 20 februar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 169 |
||
Kan noen forklare meg hva poenget med papirmodeller er?
Er det meninga at man skal skjære de ut i messing eller noe sånt? |
|||
![]() |
|||
eika ![]() FREMO-forummedlem ![]() Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1623 |
||
Du må nesten kjenne gutta bak NIM, eller ha vært på forumet en god stund for å se sammenhengen, men kort oppsummert er NIMs "paperline" modeller ment som en parodi på NMJs "superline" modeller i messing.
eirik
|
|||
Når går toget fra Skråvika?
|
|||
![]() |
|||
vetle1 ![]() Veteran ![]() Joined: 20 februar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 169 |
||
kan noen sende et bilde?
|
|||
![]() |
|||
||
Bilde av NiM"s Paperline B7 finner du her.
Den ser litt ujevn ut i kantene, men det retter seg ut når du stryker den på messingplatene. Hilsen NiM Edited by NiM - 18 juni 2007 at 17:45 |
|||
|
|||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |