Forskjeller Type 15 c og 21 a? |
Post Reply |
Author | |
Damp
Nykommer Joined: 06 januar 2014 Status: Offline Points: 272 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 30 april 2014 at 20:45 |
Noen her som vet om det blir vanskelig å bygge om en Superline Type 15 c til en Type 21 a? Hva er forskjellene?
|
|
Damp
Nykommer Joined: 06 januar 2014 Status: Offline Points: 272 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ble nok et i overkant vanskelig spørsmål for de fleste her inne. Men nerdene i NJK sto som vanlig ikke fast.
Dessverre ble bakre aksel på Type 15c trukket nærmere midtre aksel på etterfølgeren Type 21a grunn av de krappe kurveradiene ved havnebanen i Bergen. Dette blir nok for vanskelig å gjøre noe med uten omfattende inngripen på Superlineren. Sleidestenger må jo da også byttes ut. Selve kjelen er dessuten hevet høyere på Type 21a, noe som videre vil avstedkomme større revideringer også på tilliggende herligheter. Forlengelse og endringer av førerhytten mot tenderen er en greiere etseoppgave. Men alt i alt - å forsøke å konvertere Type 15c til Type 21a er nok best å avstå fra for andre enn trollmenn med loddebolten. De finnes jo, og klarer til og med å få bra resultat ut av det gamle Scan Train-byggesettet fra 80-tallet, men jeg er dessverre ikke en av dem. Håper derfor to av dem - Steinar & Steinar - velger å produsere et nytt opplag av sitt eminente byggesett. Om da ikke NMJ skulle få orden på isenkramen i Korea igjen... Edited by Damp - 01 mai 2014 at 08:57 |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |