Flymoteller |
Post Reply |
Author | |
oystemo
Viderekommen Joined: 17 august 2011 Status: Offline Points: 9 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 17 august 2011 at 09:42 |
Som en del av spøkelsestogprosjektet mitt tenkte jeg å ha med et vrak av et fly fra 1. verdenskrig. Jeg finner disse bare i 1/72. Noen som vet om det finnes i 1/87?
|
|
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
Ja, det gjør det.
Marks Metall Modell Classic's har både Fokker Dr. 1 og Sopwith Camel 2F1 i H0. - Men "at a price". Spesiellt siden du kun planlegger å benytte det som ett vrak.
Modellene til Marks er ofte dyre og lages som engangsserier. Derfor kan de også være vansklige å få tak i. Her er link til en nettbutikk som har ett lite utvalg.
Siden du kun skal benytte det som vrak, tror jeg det holder med modeller i skala 1:72, da dette i utgangspunktet er svært små fly vi snakker om. I denne skalaen er utvalget ofte bra og svært prisgunstig.
Det finnes noen ytterst få andre alternativer i "H0" også, da Faller i sin tid blandt annet lagde ett plastbyggesett av Fokker Dr. 1. Dette er forlengst gått ut av produksjon, og er som regel relativt dyrt i anskaffelse over ebay hvor det fra tid til annen dukker opp. Den er ikke i ekte H0 heller, da skalaen er ca. 1:100. Fordelen er at Fallers gamle flybyggesett ble overtatt av ett firma som heter Dahlmann. Disse er nyproduserte i gamle former, og forhandles kun på ebay.
Om det absolutt ikke må være ett fly fra 1. verdenskrig, men at en todekker generellt holder for ditt vedkomne, kan du jo forsøke å få tak i en Udet Flamingo fra forlengst utgåtte Roskopf. Disse er laget i ett stort antall og dukker opp i diverse butikker fra tid til annen.
Edited by Roger - 17 august 2011 at 15:34 |
|
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
|
oystemo
Viderekommen Joined: 17 august 2011 Status: Offline Points: 9 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takk for tilbakemelding. Poenget var å la "den røde barons" dr. 1 styrte, og la Richthofens gjenferd selv stå ved toglinjen og være skummel med hodet under armen. Blir nok så jeg satser å jukse det til med en 1/72-modell.
|
|
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
|
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |