MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Flymoteller
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Flymoteller

Post Reply Post Reply
Author
oystemo View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote oystemo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Flymoteller
    Posted: 17 august 2011 at 09:42
Som en del av spøkelsestogprosjektet mitt tenkte jeg å ha med et vrak av et fly fra 1. verdenskrig. Jeg finner disse bare i 1/72. Noen som vet om det finnes i 1/87? 
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 august 2011 at 15:32
Hei!

Ja, det gjør det.
Marks Metall Modell Classic's har både Fokker Dr. 1 og Sopwith Camel 2F1 i H0. - Men "at a price". Spesiellt siden du kun planlegger å benytte det som ett vrak.
Modellene til Marks er ofte dyre og lages som engangsserier. Derfor kan de også være vansklige å få tak i. Her er link til en nettbutikk som har ett lite utvalg.

Siden du kun skal benytte det som vrak, tror jeg det holder med modeller i skala 1:72, da dette i utgangspunktet er svært små fly vi snakker om. I denne skalaen er utvalget ofte bra og svært prisgunstig.

Det finnes noen ytterst få andre alternativer i "H0" også, da Faller i sin tid blandt annet lagde ett plastbyggesett av Fokker Dr. 1. Dette er forlengst gått ut av produksjon, og er som regel relativt dyrt i anskaffelse over ebay hvor det fra tid til annen dukker opp. Den er ikke i ekte H0 heller, da skalaen er ca. 1:100. Fordelen er at Fallers gamle flybyggesett ble overtatt av ett firma som heter Dahlmann. Disse er nyproduserte i gamle former, og forhandles kun på ebay.

Om det absolutt ikke må være ett fly fra 1. verdenskrig, men at en todekker generellt holder for ditt vedkomne, kan du jo forsøke å få tak i en Udet Flamingo fra forlengst utgåtte Roskopf. Disse er laget i ett stort antall og dukker opp i diverse butikker fra tid til annen.

Edited by Roger - 17 august 2011 at 15:34
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
oystemo View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote oystemo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 august 2011 at 15:47
Takk for tilbakemelding. Poenget var å la "den røde barons" dr. 1 styrte, og la Richthofens gjenferd selv stå ved toglinjen og være skummel med hodet under armen. Blir nok så jeg satser å jukse det til med en 1/72-modell. 
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 august 2011 at 16:05
Hei!

Revell har en slik i skala 1:72.

Edited by Roger - 17 august 2011 at 16:05
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.