Fjerne dette innlegg!!! |
Svar ![]() |
Forfatter | |
Kristoffer6951 ![]() FREMO-forummedlem ![]() Medlem siden: 12 februar 2015 Land: Norge Status: Utlogget Points: 44 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07 september 2015 kl. 19:58 |
.
Endret av Kristoffer6951 - 19 august 2016 kl. 18:11 |
|
![]() |
|
jhv ![]() Veteran ![]() Medlem siden: 19 januar 2006 Status: Utlogget Points: 209 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Flyfoto av Åndalsnes stasjon finner du på kart.finn.no
Zoom inn på stedet, og se i fanen "Historiske". |
|
![]() |
|
Kristoffer6951 ![]() FREMO-forummedlem ![]() Medlem siden: 12 februar 2015 Land: Norge Status: Utlogget Points: 44 |
Finn.no bruker samme bildegrunnlag som norgeibilder.no gjør ser jeg. Første tilgjengelige er fra 1971. Har forøvrig også fått sporplan fra den gang banen var bygd i 1924, samt en sporplan fra slutten av 70, begynnelsen av 80 fra biblioteket på Jernbanemuseet.
|
|
![]() |
|
halvors ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Medlem siden: 03 november 2004 Land: Norway Status: pålogget Points: 753 |
Hei Kristoffer,
Spennende prosjekt, og rimelig høye ambisjoner ![]() Jeg har et par kommentarer nå i starten: - Det er ikke nødvendigvis lurt å ha seksjoner med kun 50 cm lengde. Det vil stykke opp stasjonen veldig, og gjøre det vanskelig å få skikkelig "flyt" i sporene. Det er også krevende å lage slike kasser nøyaktig nok, men det kan det jo godt være at du klarer fint ![]() - Jeg tror kanskje du er litt optimistisk med tanke på lengden av vekslene på tegningen din. En 1:9 veksel er nesten 50 cm lang. Det er fullt mulig å korte de inn noe, men med relativt mange veksler som denne planen krever må du regne med at stasjonen kan strekke seg i lengden. Det er helt relevant å bruke kode 75 spor. Mindre kode kan selvsagt brukes, men da kan det være du må drive mer selvbygging av spor. De fleste FREMOduler som bygges i dag bruker kode 75. Ellers vil jeg også oppfordre deg til å bygge noen strekningsmoduler sammen med stasjonen, kanskje først for å få litt erfaring med bygging av modulkasser. FREMO trenger sårt strekning slik at vi kan få spredd stasjonene våre litt utover. ![]() Hilsen Halvor |
|
![]() |
|
GETEL57 ![]() Veteran ![]() Medlem siden: 29 juli 2010 Land: Norge Status: Utlogget Points: 275 |
Det ligge noen eldre bilder av Åndalsnes stasjon rundt i ulike samlinger. I vedlagte lenke kan du bla deg gjennom en del treff, vet ikke om det er til nytte
Korrigert lenke til Nasjonalbiblioteket med flere bilder Jeg fant ingen i denne, hadde trodd at Åndalsnes var der, men det ligger mye på "Norway": RAF luftfoto Endret av GETEL57 - 09 september 2015 kl. 18:03 |
|
Terje
|
|
![]() |
Svar ![]() |
|
![]()
Tweet
|
Forum: | Forumtillatelser ![]() Du kan ikke opprette nye tråder i dette forumet Du kan ikke besvare innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine innlegg i dette forumet Du kan ikke redigere dine innlegg i dette forumet Du kan ikke opprette avstemminger i dette forumet Du kan ikke stemme i dette forumet |