MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

Finn Fem Feil

Svar Svar
Forfatter
  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
Roger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Roger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Tråd: Finn Fem Feil
    Sendt: 11 april 2006 kl. 12:34

Hei!

På MjFs vårmesse i LETO-hallen tok jeg følgende to bilder fra samme vinkel og sted (men ikke tid), fra den danske "Jappebanen". Kan du se forskjell på dem (bortsett fra togstammen)? Dessverre utdeles det ingen premie for riktige svar.

Bilde 1:

Bilde 2:

På Jappebanen ble det brukt en modellteknikk som kalles Multi-Moding. - Det vil si å bruke den samme modelljernbanen til mer enn en epoke eller ett tema/forbilde, ved å bytte ut det rullende materiellet og/eller elementer i landskapet. 

I dette tilfellet er  det samme bane, men ca. 30 "modell-år" som skiller de to bildene fra hverandre.

Multi-Moding er kanskje en teknikk å vurdere dersom man har rullende materiell fra flere forskjellige forbilder, eller som strekker seg over flere epoker.

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Til toppen
PR Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 04 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér PR Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 11 april 2006 kl. 12:36
Hei

Dette anlegget imponerte meg mest. Ideen var bra, og det med periode bytte var morsomt, og prototyp riktig.

PR
Til toppen
Claes Lislerud Se rullemeny
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet

Medlem siden: 08 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Claes Lislerud Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 11 april 2006 kl. 15:33
Hehe Dette var litt artig. Det er jo det jeg har tenkt å kunne skje med min Grungen stasjon. Ved å bytte ut tog å kjøretøy så skal den kunne endre epoke.
Modellhilsen

Claes
Til toppen
 Svar Svar
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,062 sekunder.