MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

Faller car system og avstan mello bil og magnet

Svar Svar
Forfatter
  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
Helgejohan3 Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 20 november 2014
Land: Nederland
Status: Utlogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Helgejohan3 Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Tråd: Faller car system og avstan mello bil og magnet
    Sendt: 19 juni 2015 kl. 09:06
Jeg skal ha faller car system på banen min (N-skala) og lurte på hvor stor avstand jeg kan ha mellom lastebil og elektromagnet før lastebilen ikke reagerer. Tenkte spesiellt på stoppmagnet. Jeg har en 12mm sponplate med en 3 mm hintonittplate over. Så totalt ca 16mm. Er det dødsdømt eller vil det virke?
Til toppen
eika Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Medlem siden: 01 november 2004
Land: Norway
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér eika Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 19 juni 2015 kl. 10:38
Sitat: Helgejohan3 Helgejohan3 skrev:

Jeg skal ha faller car system på banen min (N-skala) og lurte på hvor stor avstand jeg kan ha mellom lastebil og elektromagnet før lastebilen ikke reagerer. Tenkte spesiellt på stoppmagnet. Jeg har en 12mm sponplate med en 3 mm hintonittplate over. Så totalt ca 16mm. Er det dødsdømt eller vil det virke?

Stoppmagneten feller du inn i platene ovenfra så de flukter med toppen av veien. Hvor mye platetykkelse du har nedover da spiller ingen rolle.

Bruker du den omvendte stoppmagneten så monteres den fra undersiden og kommer med høydejustering.
Når går toget fra Skråvika?
Til toppen
Helgejohan3 Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 20 november 2014
Land: Nederland
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Helgejohan3 Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 19 juni 2015 kl. 21:38
Jeg har fått til å få noen steder 5mm tykkelse og andre steder bare 3mm. Den omvendte stoppmagneten - kan jeg få delenummerene eller navn? Jeg har frest hull og skal montere unnenifra. Jeg bruker ikke faller car system skinner. Jeg skal ha magnetisme gjennom fra undersiden.
Så, hvis noen har delenummeret.
Til toppen
b e pedersen Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norway
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér b e pedersen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 20 juni 2015 kl. 01:49
Bjørn Egil
Til toppen
 Svar Svar
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,094 sekunder.