Evighetstema om mj |
Svar ![]() |
Side <1 1112131415 16> |
Forfatter | |||
Stian ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Medlem siden: 04 januar 2007 Land: Bergen Status: Utlogget Points: 1451 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
ja! men noen var meg i forkjøpet med og si di2
![]() er 18c et fint lok i modell Endret av Stian - 25 november 2007 kl. 12:52 |
|||
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|||
![]() |
|||
Per-Inge-2613 ![]() Veteran ![]() Medlem siden: 14 desember 2006 Land: Norway Status: Utlogget Points: 153 |
||
Type 18c er flott i modell! :)
Hva er sannsynlighete for at Roco kommer med forskjellige nummervarianter av El16 og El18? |
|||
MvH
Thomas Olsen |
|||
![]() |
|||
Daniel Aune ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Medlem siden: 11 august 2007 Land: Norway Status: Utlogget Points: 379 |
||
0%
![]() De gir nok enten ut etter farge eller så legger de ved nummer...sistnevnte lite sannsynligt i å med at det koster roco noen kroner ekstra... Er en ny utgave av dovregubben mulig?? |
|||
![]() |
|||
vetle1 ![]() Veteran ![]() Medlem siden: 20 februar 2007 Land: Norway Status: Utlogget Points: 169 |
||
Ja, den som har penger kan gjøre mye, jeg hadde ikke sagt nei til en dovregubbe hvis jeg hadde hatt endel penger. Er el 14 i nydesign fint? Endret av vetle1 - 25 november 2007 kl. 22:03 |
|||
Norsk, H0, likestrøm,1960, 1970, 1990-2006
Dovrebanen, Hovedbanen, Arendalsbanen, Sørlandsbanen mvh Vetle Forumet smalspor avd. Arendal |
|||
![]() |
|||
Stian ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Medlem siden: 04 januar 2007 Land: Bergen Status: Utlogget Points: 1451 |
||
nei
er el11 i grønn fint?
|
|||
Mvh stian |
|||
![]() |
|||
Daniel Aune ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Medlem siden: 11 august 2007 Land: Norway Status: Utlogget Points: 379 |
||
JA, DEN FLOTTESTE PÅ JORD!
Under den kommer grønn di3, SJ Da og Dovregubben. Det vakreste loket i 1:1 er uten tvil type 26c. Damper fra Hedmarken! Kjører Gutzold sin Svarte (kølsvarte) type 63a bra? |
|||
![]() |
|||
||
Stian, se på denne linken:
http://www.stinsensforum.se/viewtopic.php?t=963&sid=40548b1c6bc9dd14575f86323f779182 Bilde av min el11 i grønn! |
|||
![]() |
|||
||
kann ikke se den linken
![]() |
|||
Mvh stian |
|||
![]() |
|||
studenten ![]() Viderekommen ![]() ![]() Medlem siden: 27 juli 2007 Land: Norway Status: Utlogget Points: 153 |
||
Har du ikke begge beina på bakken, kan du ikke gå.
|
|||
![]() |
|||
Roger ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Medlem siden: 02 november 2004 Land: Norway Status: Utlogget Points: 1589 |
||
Hei!
Mange meldinger til tross, kan det se ut til at det siste stilte spørsmålet er:
|
|||
Med vennlig hilsen
R ![]() “Det finnes ett forbilde for alt” |
|||
![]() |
|||
vetle1 ![]() Veteran ![]() Medlem siden: 20 februar 2007 Land: Norway Status: Utlogget Points: 169 |
||
ja, jeg tror og håper el 18 kommer og de nye b7 vognene kommer.
Liker du lange conteinertog? Endret av vetle1 - 27 november 2007 kl. 22:00 |
|||
Norsk, H0, likestrøm,1960, 1970, 1990-2006
Dovrebanen, Hovedbanen, Arendalsbanen, Sørlandsbanen mvh Vetle Forumet smalspor avd. Arendal |
|||
![]() |
|||
Yngve ![]() Veteran ![]() ![]() Medlem siden: 21 oktober 2006 Land: Norway Status: Utlogget Points: 305 |
||
Liker alt av lange (norske) tog så da er svaret selvfølgelig JA!
Er tog og MJ din største hobby?? |
|||
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86
Yngve Forumet Smalspor avd. Bergen |
|||
![]() |
|||
Jonas ![]() Veteran ![]() ![]() Medlem siden: 16 november 2007 Land: Norway Status: Utlogget Points: 416 |
||
-ikke min største. men nest største. største må være samling av eldre el-artikler og nyere våpen.
-noen som har link til Oslo MJ Senter?
|
|||
![]() |
|||
carlf ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Medlem siden: 27 januar 2006 Land: Norway Status: Utlogget Points: 692 |
||
Ja - http://www.modelljernbanesenteret.no/, ikke at linken funker men...
- Skal du på Julemessa i nevnte mj-senter? |
|||
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|||
![]() |
|||
||
Vet ikke om jeg gidder...
Er multippelkjøring i Dcc en vanskelig oppgave?? |
|||
![]() |
|||
Roger ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Medlem siden: 02 november 2004 Land: Norway Status: Utlogget Points: 1589 |
||
Hei!
|
|||
Med vennlig hilsen
|||
![]() |
|||
KjellAn ![]() Veteran ![]() ![]() Medlem siden: 03 november 2004 Land: Norway Status: Utlogget Points: 1007 |
||
... Endret av KjellAn - 20 november 2011 kl. 19:42 |
|||
hilsen KjellAn
Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers |
|||
![]() |
|||
Andreas ![]() Veteran ![]() Medlem siden: 07 mai 2006 Land: Norway Status: Utlogget Points: 1169 |
||
Nei ikke for min del, selvfølgelig er det nok mer realistisk på et anlegg, men jeg holder meg til å smusse/patinere skinner, byggninger, fjell og lignende...
Daniel: "Vet ikke om jeg gidder" Er du på så mange messer i året at du velger å vraker?
![]() Kjell: Amundsen selger riktignok noen få superlinemodeller, tror heller Daniels "problem" er at han lider av "midtleder allergi"
![]() Edit: Nå ble det veldig mye rot i rekkene, så jeg sparer spørsmålet mitt til senere... Endret av Andreas - 07 desember 2007 kl. 22:52 |
|||
Hilsen Andreas.
|
|||
![]() |
|||
||
Nei, men når du nevner det så kanskje... ![]() Jeg er for smussing av Supermodeller. Men ikke av alle. Er NMJ el12 verdt over 20 000??? Endret av Daniel Aune - 07 desember 2007 kl. 22:49 |
|||
![]() |
|||
||
Hei!
Edit: Og nå ble det ennå mer rot i rekkene siden jeg svarte på spørsmålet til Andreas, som han i ettertid har fjernet for å unngå "rotet". Spørsmålet han stilte var i hvertfall "Har du ønskelista klsr til jul?" Endret av Roger - 07 desember 2007 kl. 22:54 |
|||
Med vennlig hilsen
|||
![]() |
|||
Andreas ![]() Veteran ![]() Medlem siden: 07 mai 2006 Land: Norway Status: Utlogget Points: 1169 |
||
Daniels spørsmål: "Er NMJ el12 verdt over 20 000???"
Det vet jeg ikke, får se hva den som ligger ute til auksjon på CM denne uka ender på
![]() ![]() Det er snart jul, har du ønskelista klar?
Edit: Hehe nå ble det riktig rot her ![]() Endret av Andreas - 07 desember 2007 kl. 22:56 |
|||
Hilsen Andreas.
|
|||
![]() |
|||
||
Hei!
Vi får prøve igjen:
|
|||
Med vennlig hilsen
|||
![]() |
|||
Jonas ![]() Veteran ![]() ![]() Medlem siden: 16 november 2007 Land: Norway Status: Utlogget Points: 416 |
||
nei det skal jeg se på om jeg ikke gjør. ganske billig! får fråga farrsan
kan man kjøre likestrøms vogner på likestrøms skinner uansett merke? (ingen funksjoner E.L)
|
|||
![]() |
|||
||
Ja.
Har damproter blitt brukt mye på dovrebanen??? |
|||
![]() |
|||
ses ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Medlem siden: 09 november 2006 Land: Norway Status: Utlogget Points: 3888 |
||
Kun unntaksvis hvis det i det hele tatt har hendt. Roterne er/har vært stasjonert på Bergensbanen (Finse), Nordlandsbanen (Dunderland) og på Sørlandsbanen (el-roteren). |
|||
Svein S
|
|||
![]() |
|||
||
Hei!
Også ett nytt spørsmål....
|
|||
Med vennlig hilsen
|||
![]() |
|||
||
Hei!
Sakset fra trådens første melding:
Edit: Meldingen jeg egentlig svarte på ble borte mens jeg skrev og før jeg hadde trykket på "post-knappen" tydligvis. Endret av Roger - 08 desember 2007 kl. 13:39 |
|||
Med vennlig hilsen
|||
![]() |
|||
||
Hei!
"The show must go on"; - Siden det ikke ble postet noe nytt spørsmål, poster jeg ett:
|
|||
Med vennlig hilsen
|||
![]() |
|||
||
Nei, ønsker meg alltid penger til jul og får det.
Skal du ønske deg penger til å kjøpe Mj for eller konkrete mj-ting?? |
|||
![]() |
|||
Per-Inge-2613 ![]() Veteran ![]() Medlem siden: 14 desember 2006 Land: Norway Status: Utlogget Points: 153 |
||
Nei, penger er nå det siste jeg ønsker meg til jul, det er alt for upersonlig, syns jeg.. Er tross alt "no such thing as easy money" ;) Derfor jeg har jobb...
Har du, i likhet med meg, begynt å venne deg til, og nesten like, tomatsuppe designet etterhvert? |
|||
MvH
Thomas Olsen |
|||
![]() |
Svar ![]() |
Side <1 1112131415 16> |
![]()
Tweet
|
Forum: | Forumtillatelser ![]() Du kan ikke opprette nye tråder i dette forumet Du kan ikke besvare innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine innlegg i dette forumet Du kan ikke redigere dine innlegg i dette forumet Du kan ikke opprette avstemminger i dette forumet Du kan ikke stemme i dette forumet |