Evighetstema om mj |
Svar ![]() |
Side <12345 16> |
Forfatter | |
Stian ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Medlem siden: 04 januar 2007 Land: Bergen Status: Utlogget Points: 1451 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
b7 helt klart tror jeg svarer for yngve og
hva er din drømme kombinasjon på et mj anlegg
|
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
![]() |
|
Daniel Aune ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Medlem siden: 11 august 2007 Land: Norway Status: Utlogget Points: 379 |
Skjønner alt det du sier, Andreas. Har tenkt på det samme selv, grunnen til at jeg sier det på den måten "driter i å lage HELnorske modelller" er at jeg personlig syns Mærklin ikke trenger å lage modeller av norske tog hvis de ikke kan (har mulighet) til å lage dem skikkelig. De kunne jo heller lage et bra ombyggingsett fra DC-modeller til AC-modeller, og la de andre produsentene lage modellene ![]() Min drømmekombinasjon Står Mellom: Di3 i Grønn med hvit stripe(643+642) tospann med tømmer lastet opp på 20-25 T3-vogner anno 1966, EL 11 og EL 8 i tospann i Grønn (2056+2104) med blandet godstog eller Teakvogner (Ao+Abo+Bo2x4+F type 6) anno 1960, EL17 i tospann (2221+2224) med B7-vogner (AB7 type 2+B7x5+Fr3) anno 1983 Med vennlig Hilsen Daniel Aune RETTELSE: Glemte spørsmålet, takk for påmindelsen, Stian. Hva er den flotteste Superline-modellen noensinne i H0 fra NMJ? Endret av Daniel Aune - 28 august 2007 kl. 22:38 |
|
![]() |
|
Stian ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Medlem siden: 04 januar 2007 Land: Bergen Status: Utlogget Points: 1451 |
du glemte spørsmålet ditt
![]() Endret av Stian - 28 august 2007 kl. 22:31 |
|
Mvh stian |
|
![]() |
|
MY1201 ![]() FREMO-forummedlem ![]() ![]() Medlem siden: 08 september 2006 Land: Norway Status: Utlogget Points: 731 |
Det må være Skd 220c modellen
det står en her hjemme i grønt
![]() Magne H.L.
|
|
Magne H.L.
Norsk, dansk og det som er artig. |
|
![]() |
|
Roger ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Medlem siden: 02 november 2004 Land: Norway Status: Utlogget Points: 1561 |
Hei!
Det "sklir litt ut" her når man glemmer å stille ett nytt spørsmål etter at man har svart, men jeg besvarer i hvertfall siste stilte spørsmål:
|
|
Med vennlig hilsen
R ![]() “Det finnes ett forbilde for alt” |
|
![]() |
|
Andreas ![]() Veteran ![]() Medlem siden: 07 mai 2006 Land: Norway Status: Utlogget Points: 1169 |
Ja, det tror jeg de gjør... Tror du vi har El 14 lok i tog for Cargonet om 10-15 år?
|
|
Hilsen Andreas.
|
|
![]() |
|
Daniel Aune ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Medlem siden: 11 august 2007 Land: Norway Status: Utlogget Points: 379 |
JA, absolutt. Jeg tipper EL14 kommer til å kjøre i 10år muligens, 15 litt usikkert. NJM kommer sikkert til¨å overta en (2164). Hvilket superline lok er finest av EL14.2172 i NSBgods eller 2197,2187,2164 i Gammeldesign? Mvh Daniel Endret av Daniel Aune - 29 august 2007 kl. 16:23 |
|
![]() |
|
nsb gods
hva er finest gammeltysker med klosse på taket eller helt blannkt tak?
|
|
Mvh stian |
|
![]() |
|
einjen ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Medlem siden: 17 september 2005 Land: Norway Status: Utlogget Points: 1335 |
ja det er fint med blankt og klossete tak. (minner om at spørsmålelen skal kunne besvares med "ja" eller "nei"
Foretrekker du marklin c-skinner fremfor k-skinner? (husk svar ja/nei) |
|
--
Einar Næss Jensen Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk http://einarblog.homemade.no/einarblog |
|
![]() |
|
MY1201 ![]() FREMO-forummedlem ![]() ![]() Medlem siden: 08 september 2006 Land: Norway Status: Utlogget Points: 731 |
Foretrekker c-skinner, enklere å montere.
har du vurdert å skifte fra AC til DC og vica versa? |
|
Magne H.L.
|
![]() |
|
carlf ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Medlem siden: 27 januar 2006 Land: Norway Status: Utlogget Points: 692 |
Ja, er i ferd med å gjøre det...
Har du tenkt på å bygge anlegg med forbilde fra en annen verdensdel? (Afrika, Sør-Amerika, Thailand kanskje?) |
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
![]() |
|
Andreas ![]() Veteran ![]() Medlem siden: 07 mai 2006 Land: Norway Status: Utlogget Points: 1169 |
Nei...
Har du vurdert å bytte skala?
|
|
Hilsen Andreas.
|
|
![]() |
|
nei aldri!
er roco bedere en lima?
|
|
Mvh stian |
|
![]() |
|
Snikkaren ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Medlem siden: 11 april 2006 Land: Norway Status: Utlogget Points: 716 |
Ja
Er togkjøring viktigere enn å bygge togene?
Ove
|
|
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
|
![]() |
|
Ja, ellers er jo noe av konsepte med hobbyen borte,
selv om utstillinger og bygging kan være vel så morsomt. Er NMJ EL12.2113-2114 i grønn et nydelig lok? Mvh Daniel Aune |
|
![]() |
|
Å JA!!
Kan en T3 vogn være fin i O-skala?
|
|
Magne H.L.
|
![]() |
|
Dag Cato ![]() FREMO-forummedlem ![]() ![]() Medlem siden: 01 november 2004 Land: Norway Status: Utlogget Points: 857 |
T3 kan være fin i 0-skala.
Ønsker vi oss en Z71 i OBAS-design? Endret av Dag Cato - 30 august 2007 kl. 08:27 |
|
MVH
DC Steinsnes? Hvilken Steinsnes? |
|
![]() |
|
ja!
gleder du deg til bergens messen?
|
|
Mvh stian |
|
![]() |
|
Kanskje! Vet ikke om jeg kommer ennå..
Må jo ta tog fra Oslo til Bergen og bo på hotel. Kan slite på foreldrenes økonomi, etter 1 tur til Køben og 1 tur til London. Nå bare MÅ jeg stille 2 spørsmål. Er en slærke med t3-vogner med tømmer last og dobbel Di3 i Grønn mer eller mindre forbilderiktig?? ER NMJ superline SJ Da et Nydelig lok?? Med Vennlig Hilsen Daniel- som har bursdag i dag!! |
|
![]() |
|
ja på første og nei på andre
er el16 finere en el18
|
|
Mvh stian |
|
![]() |
|
Ja.
ER EL17 finere enn EL14? |
|
![]() |
|
ja helt klart!
er el 13 finere en el 10?
|
|
Mvh stian |
|
![]() |
|
Nei, men hadde du spurt om EL11 hadde det vært "litt" anderledes!! Er EL15 finere enn EL13 og 14? Endret av Daniel Aune - 30 august 2007 kl. 16:29 |
|
![]() |
|
carlf ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Medlem siden: 27 januar 2006 Land: Norway Status: Utlogget Points: 692 |
Ja, finere enn 14, nei ikke finere enn 13.
Er el. 18 finere enn el. 17? |
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
![]() |
|
nei
er det forbilde tro og kjøre el14 cn/nsb gods og gamle gods vogner Endret av Stian - 30 august 2007 kl. 19:14 |
|
Mvh stian |
|
![]() |
|
Tror du bør redigere litt på spørsmålet ditt, Stian
![]() |
|
Hilsen Andreas.
|
|
![]() |
|
Ja og Nei, Stian NSB Gods EL14 passer nok sammen med litt eldre godsvogner rundt 1980 som Hbikks fra 1982-1986 og Xfad fra 1972-1973 og osv.
Disse kan jo kalles gamle, men når Jeg tenker gammelt, tenker jeg G2-4, t3, n2, F og slike forhistoriske vogner. Dette vil kanskje virke litt merkelig, siden fargene på EL14-maskinen er så moderne. Er Grønn farge finere en gammeldesign?? Mvh Daniel...som har bursdag i dag!! |
|
![]() |
|
gratuler med dagen!!!
![]() er "ur gamle" vogner kulere en nye kontainer vogner osv?
|
|
Mvh stian |
|
![]() |
|
Takker, takker!
JA, absolutt de gamle er best! Tiden jeg egentlig ØNSKER og kjøre er: 1950-1983 De to problemene jeg har med å velge tidsepoker er at jeg sliter med å sette planene om Superline EL14.2172 NSBgods på hylla, og de modellene jeg vil ha i grønn eller gammeldesign er bruktmarkedobjekter eller utsolgt For eksempel: EL11.2104, Grønn EL12.2113-2114, Grønn Di3.603, Grønn EL14.2164, Gammeldesign SJ Da.941, Gammel Brun EL11.2107, Gammeldesign EL5.2039, Grønn EL1.2003, Grønn Type 49a, Dovregubben Damp Bare NMJ-modeller her i gården, nok å ta fingrene i ettersom dette bare er halvparten av innkjøpslisten min, AV LOK! Den viktigste regelen på min modelljernbane er: Bare superlinelok, og BARE superlinelok, uansett hvor lenge jeg må vente, planlegge og prioritere. ER grønn Finere en nydesign? Mvh Daniel |
|
![]() |
|
Nei! Nydesign er finere enn grønn... Kan vi få litt mer interessante spørsmål?
|
|
Hilsen Andreas.
|
|
![]() |
Svar ![]() |
Side <12345 16> |
![]()
Tweet
|
Forum: | Forumtillatelser ![]() Du kan ikke opprette nye tråder i dette forumet Du kan ikke besvare innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine innlegg i dette forumet Du kan ikke redigere dine innlegg i dette forumet Du kan ikke opprette avstemminger i dette forumet Du kan ikke stemme i dette forumet |