MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Et nytt reisemål
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Et nytt reisemål

Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Steinar Norrøne View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Steinar Norrøne Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 februar 2017 at 21:19
Hvis du ikke vil nevne det anlegget som du så tydelig ikke liker. Hvorfor nevner du det til stadighet da ? Jeg bare lurer ?
Arne Børresen har som nevnt tidligere gjort en kjempejobb for rekruttering til mj-hobbyen og har også stor suksess med sitt prosjekt. Noe som er fullt fortjent.

Mvh
Steinar Norrøne
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 februar 2017 at 07:52
Et flott anlegg!

Utgangspunktet blir veldig bra når de som står bak idéen om anlegget har sett på bl.a. MiWuLa hvor man har lagt inn forskjellige scener og steder som de besøkende kan kjenne seg igjen i. Selv om man ikke alltid kan bygge helt autentisk med målestokk og eksakte sporplaner, så vil de aller fleste kjenne igjen miljøet fra de ulike stedene.

Skal man trekke fram et annet flott anlegg som gjør dette, kan man jo se på Lions-anlegget til Gleng MJ-klubb, hvor man har gjenskapt scener og miljøer fra Sarpsborg og Østfold.

Resten av tråden skal jeg la være kommentere ...
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 februar 2017 at 02:30
Hei!

Originally posted by TeVe TeVe wrote:

Mine syrlige kommentarer gis ganske enkelt fordi det anlegget i GmlFr er lavmål. Bare i Norge at noen kan være entusiastisk over slikt.

Jeg har registrert at det du anser som ett lavmål faktisk klarer å skape entusiasme for en stadig mindre populær hobby, blant de som ikke ansees som 'hard-fans'. Respekt til Arne Børresen for det, og litt mindre respekt til deg for manglende forståelse for andres utøvelse av en felles hobby. Han klarer antakeligvis, i motsetning til deg, å bidra til økt oppslutning for en smal hobby.
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Arne Lie View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote Arne Lie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 februar 2017 at 23:19
Da bekrefter du at du er gjentakende respektløs. Notert og avsluttet fra min side.
Arne L

HO,DCC-NCE,Norsk og Svensk,tog, og sporveier,ep.3-5.Mj-hobby i 60år. Redaksjonsmedlem mj-bladet.
Back to Top
TeVe View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TeVe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 februar 2017 at 22:42
Mine syrlige kommentarer gis ganske enkelt fordi det anlegget i GmlFr er lavmål. Bare i Norge at noen kan være entusiastisk over slikt.
Terje V.
Back to Top
Arne Lie View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote Arne Lie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 februar 2017 at 21:55
Ville verdsatt dine innlegg høyere om du viste andre større respekt. Jeg synes dine syrlige, gjentakende kommentarer til anlegget i Fredrikstad er lavmålDead   
Arne L

HO,DCC-NCE,Norsk og Svensk,tog, og sporveier,ep.3-5.Mj-hobby i 60år. Redaksjonsmedlem mj-bladet.
Back to Top
TeVe View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TeVe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 februar 2017 at 21:20
Sture Bylén viser ennå engang at det er dyktige og iderike modellbyggere over kjølen.
Et svensk anlegg av god klasse for svensk publikum. Anlegget er bygget over ide om tema som publikum kan igjenkjenne. Ikke noe knebøy for tysk mj der nei.
Tommelen opp for slikt.

Video 1

Video 2

Video 3

Artikkel
Artikkel fra "Västmanlands nyheter"

Lenkene er hentet fra mötesspåret

Og hvor det ligger i Sverige: miniaturkingdom

For ikke å ta fokus bort fra videoene over skal jeg denne gang ikke nevne et anlegg, hvor det hverken er tema, ide eller noe av interesse for et norsk publikum, i en gammel norsk festningsby.

Edited by TeVe - 28 mars 2017 at 19:55
Terje V.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.