MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

Er det noen som forhandler Floquil maling i Norge?

Svar Svar
Forfatter
  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
smholt Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 05 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér smholt Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Tråd: Er det noen som forhandler Floquil maling i Norge?
    Sendt: 06 august 2013 kl. 20:19
Vet noen av dere om det er noen som forhandler Floquil maling i Norge?
Jeg er ute etter "Rail Brown".
mvh,
Svein-Martin Holt
platelayer - facebook
Til toppen
Svein_H Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 22 februar 2008
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Svein_H Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 06 august 2013 kl. 20:31
Jeg leste på MR forumet for litt siden at Testors planlegger å kutte ut både Floquil og Polly Scale merkene, noen her inne som vet noe om dette og kan bekrefte evt avkrefte påstanden..?
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Til toppen
smholt Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér smholt Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 06 august 2013 kl. 20:35
Jeg så også dette i dag, at de skal slutte med disse merkene, når jeg lette litt rundt på nettet.
Rail Brown som jeg er ute etter, skal visstnok være tilgjengelig fra noen andre også. Om det er samme nyanse gjenstår å se.
mvh,
Svein-Martin Holt
platelayer - facebook
Til toppen
Morten Jacobsen Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Land: Bergen, Norge
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Morten Jacobsen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 06 august 2013 kl. 22:51
Jeg har også jaktet på "Rail Brown" etter å ha sett MR Video pluss innslaget om maling av spor på "The thin line branch". Fortsatt mulig å kjøpe fra US forhandlere. Noen som vet en passende mach hos Vallejo, som ser ut til å bli det bærene merket for vannløselig hobbymalinger i Norge?
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Til toppen
KnuT Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 02 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér KnuT Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 07 august 2013 kl. 00:07
Jeg vet ikke hvem som ev forhandler Floquil i Norge, men på MRH-forumet ligger det en tabell med forslag på sammenlignbare farger fra bl.a Vallejo:
http://model-railroad-hobbyist.com/node/14152
Railbrown er nevnt der, Morten.

Forøvrig kom augustnummeret av MRH i går, gratis som alltid:)

Hilsen KnuT

Endret av KnuT - 07 august 2013 kl. 10:52
hilsen KnuT

mvh

KnuT

The Peavine and Santa Fe i H0

Digitrax DCC
Til toppen
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Morten Jacobsen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 15 september 2013 kl. 20:30
Etter at Testor la ned sin serie av Floquil og Poly Scale modellmalinger, har Micro-Marc fått Valejo til å lage tilsvarende farger i serien MicroLux
Morten Jacobsen (MJ)

Til toppen
smholt Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér smholt Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 15 september 2013 kl. 21:25
Sitat: Morten Jacobsen Morten Jacobsen skrev:

Etter at Testor la ned sin serie av Floquil og Poly Scale modellmalinger, har Micro-Marc fått Valejo til å lage tilsvarende farger i serien MicroLux
Hvem har noe av dette på lager i Norge? Noen som vet det?
mvh,
Svein-Martin Holt
platelayer - facebook
Til toppen
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Morten Jacobsen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 15 september 2013 kl. 22:04
Litt usikker, men du kan forhøre deg hos Small Size Hobbyland (Moe&co). Mener å ha hørt at de er importør av Vallejo. Hvorvidt de har Mico-Marc sine spesialblandede MR farger er usikkert.
Morten Jacobsen (MJ)

Til toppen
Svein_H Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 22 februar 2008
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Svein_H Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 16 september 2013 kl. 07:10
Smallsize på Strømmen har hvertfall pleid å ha et godt utvalg Vallejo-farger, både til airbrush og pensel. Regner med de også klarer å bestille det de evt ikke har inne.
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Til toppen
smholt Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér smholt Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 16 september 2013 kl. 13:23
OK, takk for hjelpen.
mvh,
Svein-Martin Holt
platelayer - facebook
Til toppen
 Svar Svar
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,047 sekunder.