MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

Er det noe mangler her

Svar Svar
Forfatter
  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
jokingnutria Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen

Medlem siden: 15 juli 2013
Land: fredrikstad
Status: Utlogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér jokingnutria Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Tråd: Er det noe mangler her
    Sendt: 15 juli 2013 kl. 18:20
Kjøpe det her som du ser under hos amundsen hobby i dag, er det noe jeg har glemt der og kjøpe dere, Kjøpte meg det start sett 81864 her for et år siden da og 81972 da, og kjøpte meg i går da 12 flexiskinner tresviller. Mye kan de bøyes og åsen bøyer jeg de jeg er ord blind så håper det er leselig

e-t1-t2-t3, og Z rett skinne, 25 mm 4 stk, å stoppbom med lys 4 stk, skinnelaskerisolering, skinnespiker 3 poser Sporplanlegger,  Sprøytepistol for trykkluft 1 
400 ml trykkluftbelholder Smile
Marklin z marklin ho union pacific big boy Jeg har dysleksi og eplepsi (Kiss from 1973-2016
Til toppen
smholt Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 05 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (1) Thanks(1)   Sitér smholt Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 24 juli 2013 kl. 20:53
Flekskinnene kan bøyes noe uten å gjøre noe med de, men om du vil ha litt skarpere kurver, kutter du plastikken mellom svillene under skinnen for hver 3-4 sville i ytre skinne. Dermed kan du bøye de mye lettere. Avhengig av hvor store lok og vogner du vil kjøre, anbefales det å ikke bruke for liten radius. Selv bruker jeg ikke radier under 195 mm.

Fleksskinner er bra, bruker det mye, men det kan være enklere å komme igang med å bruke seksjonsskinner. Man har litt mer kontroll på resultatet da.

Selv om jeg bygger amerikansk, er det kanskje et og annet tips du kan finne på min egen hjemmeside, kanskje spesielt fra de eldste delene, f.eks. om du starter her:
mvh,
Svein-Martin Holt
platelayer - facebook
Til toppen
 Svar Svar
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,062 sekunder.