En virkelig norsk modell |
Post Reply |
Author | |
traiNman
Veteran Joined: 07 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 17 mai 2005 at 00:04 |
Når får vi et ekte norsk 17. mai-tog i modell? Hilsen Petter og GRATULERER MED DAGEN! |
|
Espen
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 255 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei
1000 preisere, så har du det De er tilogmed i plast. MVH Espen |
|
crasyhh
Veteran Joined: 24 januar 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 101 |
Post Options
Thanks(0)
|
pluss.. 1000 norske flagg.... har ikke sett noen preisere utstyrt med det og bunad.....
|
|
|
|
traiNman
Veteran Joined: 07 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nei - det nærmeste en kommer er noen tyskere i lederhosen. Det er ikke så mye russ å finne heller (men en russebuss med lyd kan jo være noe for FCS-folket). Som bergenser burde jeg jo ha et buekorps eller to også.
Petter |
|
ØyvindS
Viderekommen Joined: 03 november 2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 46 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Ove Hagen har laget en russebuss i FCS. Ikke med lyd, men den er meget fin. På en messe i Tyskland så jeg et marsjerende musikkorps. Det var et ca. 30 cm bredt gummibånd, montert på to valser. På båndet var det så limt på musiserende figurer. Det hele var med lyd, og vinduer som åpnet seg og folk som stakk hodet ut av vinduet for å se på korpset. Meget bra laget. MiWuLA burde jo ha et 17. mai opptog. |
|
mvh Øyvind Strøm
|
|
ROBEL
MjF-styremedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 277 |
Post Options
Thanks(0)
|
For å si det sånn; jeg tror ikke at korpsbevegelsen i Norge akkurat føler at ting går på skinner hele tiden. Mange korps strever faktisk med å holde hjulene i gang og dampen oppe. Tror faktisk avgangen blant veteranene er større en ankomsten av nye aspiranter. 17.MAI togene i Norge har i alle år vært drevet av disse taktfaste korpslokomotivene som damper fremmover både i solsteik og regn. Jeg håper for min del at det ALDRI kommer en model av 17.MAI-toget...for det kan bare bety EN ting: at toget(og lokene) er utrangert og byttet ut til fordel for andre tog! Hva preiserne angår, deres "forfedre" var vel her i 5 år og marsjerte -men det var neppe i 17.MAI tog Til slutt en takk til alle korps i Norge som fortsatt driver 17.MAI togene fremover...og sikrer at de ikke havner som en støvete messingmodel på hylla Roger Abel
|
|
Det som ikke kan repareres, kan i allefall plukkes i stykker.
|
|
KnuT
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 364 |
Post Options
Thanks(0)
|
Noen korps har jo framgang, som Halden skolekorps med som har rekrutert 20-30 nye hvert år. Men på den annen side var det fire korps der det nå er ett.... Knut korpspappa. |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |