En Fremo i det fri.... |
Post Reply |
Author | ||
TomL
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 505 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 30 august 2005 at 14:45 |
|
Hei ! Endelig er modulen min nesten ferdig. Mangler litt rust på gjerdet langs linja, har jeg oppdaget, og noen preisere som skal lage litt liv utenfor butikken. Jeg tok med modulen ut i det fri, og lot vår herre være lysmester ! Han klarte det bedre enn meg, synes jeg Men jeg synes det er fryktelig liten plass på forumet til å legge ut bilder...100kb er LITE. Bildekvaliteten blir jo borte underveis i all komprimeringen...Mottar tips om forbedringer/forenklinger med takk ! (Originalen er LANGT bedre enn de puslete kopiene jeg får vist her...) MJ-hilsen Tom Lynga
|
||
Det enkle er ofte det beste...
|
||
crasyhh
Veteran Joined: 24 januar 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 101 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
flott!!!!
|
||
|
||
Dan Rasmussen
FREMO-forummedlem Joined: 05 november 2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 1123 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei Tom Utroligt flot. Igen en masse inspiration. Hilsen Dan |
||
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)
Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk |
||
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hvis du vil, kan du sende de store bildene til meg så skal jeg legge ut noen litt større for deg. post@autoclassic.no
|
||
jevistad
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Det store furutreet (i forgrunnen)er kjempeflott, tør jeg spørre hvordan har du laget det? |
||
Morten M
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 274 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
100%, Tom! MT(akknemlig)H Morten |
||
TomL
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 505 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei ! Takk for hyggelige tilbakemeldinger ! Jeg tenkte å skrive en egen artikkel om bygging av trær, og vil starte med grantrær. Det grønne på trærne er basert på produkter fra noen lune herrer i Tønsberg. (Jan Ivar og Terje.) Resten er blomsterpinner, ledninggstumper, tubemaling, sagflis og karosseribeskyttelse for bil ! MJ-hilsen Tom Lynga
|
||
|
||
TomL
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei ! Takker og bukker ! Har sendt deg bildene ! MJ-hilsen Tom Lynga |
||
|
||
Heine Pedersen
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 506 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Blir ikke det å gå over bekken etter vann når du allerede har store bilder her: Flotte bilder av en flott modul! Mvh Heine |
||
ØyvindS
Viderekommen Joined: 03 november 2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 46 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg får tårer i øynene, Tom. Bra jobba!! Både med modul og bilder. |
||
mvh Øyvind Strøm
|
||
TomL
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei ! Tusen Takk ! Denne gang ble det brukt manuelle instillinger, maks dybdeskarphet (29 ) , blenderprioritert eksponering. Hvitbalanse satt til SOL He....he..tror jeg lærte kameraet mitt litt bedre å kjenne i løpet av denne seansen ! MJ-hilsen Tom Lynga |
||
|
||
NiM
Viderekommen Joined: 06 april 2005 Status: Offline Points: 38 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Flott bilde og flott modul! Man får lyst til å bygge fremoduler når man ser dette! Angående hvitbalanse så kan du evt. oppnå enda mer korrekte resultater (vet ikke om det ville gitt noe utslag på det angjeldende bilde....) ved å sette hvitbalansen på D70"en din til "PRE" og deretter trykke ned WB-knappen bakpå enda en gang og holde den inne til det begynner å lyse "PRE" i displayet. Hold da opp et hvitt ark der anlegget er plassert, foreta en eksponering der bare arket er synlig i søkeren og voila; du har en hvitbalanseinnstilling som i prinsippet og teorien skal være helt perfekt for fotografering under angjeldende forhold. Dette er vel typisk mest viktig innendørs hvor man tar bilder uten blitz på stativ hvor det er en blanding av forskjellige typer lyskilder (f.eks. glødelamper og lysstoffrør). Med hilsen NIM"s fotoskole. Edited by NiM |
||
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Her kommer noen utsnitt fra bildene Tom sendte til meg. Vakkert! |
||
GeirC
Medlem i MJF Joined: 14 juli 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 250 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
*sukk* Blir helt gåen jeg. Det er er lækkert, Tom! Et forbilde!
|
||
Geir C - "I"m on a roll people!"
|
||
Urban Johansson
Nykommer Joined: 20 januar 2005 Location: Sverige Status: Offline Points: 13 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hej! Jättesnygg modul ! Du fångade verkligen den "norska karaktären" Bra!!
|
||
Urban Johansson
Sverige |
||
TomL
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei ! Takk for nyttig tips om hvitbalanse ! Det skal jeg prøve neste gang jeg tar bilder innendørs MJ-hilsen Tom Lynga
|
||
|
||
Lars Gjertsen
FREMO-forummedlem Joined: 30 oktober 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 744 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei Tom (og alle som har irritert seg over begrensningen på 100kb.) Som et resultat av Toms melding, økes maksimalgrensen til 200kb inntil videre. Håper det vil hjelpe. mvh Lars Innlegg rettet etter påpekning om slurvefeil. (Fra B E Pedersen) Edited by Lars Gjertsen |
||
greffern
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 172 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hmmm, har dere plass til 250 kb?
Edited by greffern |
||
Små irriterende bokstaver betyr bare en ting:
MVH Jon Oskar Grefsrud [http://www.norskmjforum.no/video/data/jog-logo.jpg"> |
||
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |