MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - EL17 og Slipevogn
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

EL17 og Slipevogn

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Arne Lie View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 09 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Arne Lie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 juli 2015 at 09:23
Ikke noe spesielt med Rocolok bortsett fra at de vanligvis har tyngde nok 😀

Mvh
Arne L
Arne L

HO,DCC-NCE,Norsk og Svensk,tog, og sporveier,ep.3-5.Mj-hobby i 60år. Redaksjonsmedlem mj-bladet.
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 juli 2015 at 07:38
Hvorfor ikke gjøre som forbildet når det blir for tungt, og bruke hjelpelok? Hvis du har både El 17 og El 18 så bruk begge to Smile.
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juli 2015 at 23:27
Jeg vet ikke helt hvorfor det er viktig med et Roco-lok for å trekke/skyve (fortrinnsvis) slipevogna, men at det er god tyngde på loket, er viktig. Vi lot to slike kjøre over alle sporene hver natt på Gardermoanlegget for å holde sporene rene der, en for hver kjøreretning. Begge lokene for disse vognene mener jeg var et par gode gamle Fleischmanlok med sinkstøpt overdel.
<p>På TMJK-anlegget kjører vi alltid et slipetog først, hvis det har gått litt tid siden sist gang anlegget ble kjørt. Der har vi Heljan Di 3-lok som brukes til å skyve slipevogna. Det loket er nok litt i letteste laget, for vi har noe slik rykking, men aldri så mye at loket stopper helt opp og slurer.
Svein S
Back to Top
chris007 View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 30 desember 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 20
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote chris007 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juli 2015 at 22:31
Jeg har ikke et Roco lok for øyeblikket. NMJ startsett. Kan EL 18 greie det? Vurderer å kjøpe det men er litt usikker fordi jeg har vært uheldig med nesten alle togene jeg har.
Back to Top
Arne Lie View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 09 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Arne Lie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juli 2015 at 22:01
Hei
Om mulig prøv et Rocolok til å håndtere slipevogna.
17 loket har ikke tyngde nok til den jobben ut i fra mine erfaringer.
Mvh
Arne L
Arne L

HO,DCC-NCE,Norsk og Svensk,tog, og sporveier,ep.3-5.Mj-hobby i 60år. Redaksjonsmedlem mj-bladet.
Back to Top
chris007 View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 30 desember 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 20
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote chris007 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juli 2015 at 18:15
Er det noen som har erfaring med NMJ EL17 DC og slipevogn fra Roco?
Jeg har nettopp kjøpt en slipevogn som jeg skulle benytte på anlegget mitt, men jeg er litt usikker på om EL 17 kan brukes til det. Jeg har prøvd å kjøre med vognen på, men da begynner loket å rykke framover og hvis jeg prøver å kjøre raskere så begynner den å spinne.

Kan noen hjelpe meg? Takker for alle svar
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,031 seconds.