MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

El 3 ???

Svar Svar
Forfatter
  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
Kjell H. Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Kjell H. Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Tråd: El 3 ???
    Sendt: 26 mai 2022 kl. 10:19
Jeg var i Borås forleden og jeg stakk innom ONE:87 for å hente noen varer hos Theo.
Der var de sikre på at El 3 var temmelig likt SJ Of-loket som er utlevert. Jeg sjekket etterpå - og det var en viss likhet. Overdelen må lages ny, men underdelen skal beholdes som den er. Det skiller på akselavstand under 7,5 cm. på originalen - og det er ubetydelig, så underdelen kan brukes. De hadde tegninger der.

Det er altså mulighet å få El 3 "Superline"-kvalitet hvis bare pengene holder - og det er etterspurt etter loket.
Til toppen
Lars-Erik K Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Medlem siden: 19 mars 2005
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Lars-Erik K Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 08 juni 2022 kl. 14:11
Hvis det blir laget El 3 i modell så er nok noen som sikkert er interessert i den. Så er det hvor mye noe sånt vil ligge i pris om det blir Superline-pris eller annen pris en det.
Til toppen
Kjell H. Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 02 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Kjell H. Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 08 juni 2022 kl. 21:05
Jeg har kjøpt Of 80 + 81, da den ble skadet på Bjørnefjell. Loket var i tre og det ble på en halvdel seinere konstruert metallkåpe på Of81, slik det var 2 ytter-kåper  på loket Of 80 + 81.

Om det er verd prisen som du ser på One:87 (med 2 LokSound 5-dekodere) bestemmer du selv? - I hvert fall ganske dyrt om man samler svenske lok.

Her er det en post som handler om Of80 + 81.
Til toppen
 Svar Svar
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,047 sekunder.