MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - El 3 ???
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

El 3 ???

 Post Reply Post Reply
Author
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: El 3 ???
    Posted: 26 mai 2022 at 10:19
Jeg var i Borås forleden og jeg stakk innom ONE:87 for å hente noen varer hos Theo.
Der var de sikre på at El 3 var temmelig likt SJ Of-loket som er utlevert. Jeg sjekket etterpå - og det var en viss likhet. Overdelen må lages ny, men underdelen skal beholdes som den er. Det skiller på akselavstand under 7,5 cm. på originalen - og det er ubetydelig, så underdelen kan brukes. De hadde tegninger der.

Det er altså mulighet å få El 3 "Superline"-kvalitet hvis bare pengene holder - og det er etterspurt etter loket.
Back to Top
Lars-Erik K View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 19 mars 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 111
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars-Erik K Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 juni 2022 at 14:11
Hvis det blir laget El 3 i modell så er nok noen som sikkert er interessert i den. Så er det hvor mye noe sånt vil ligge i pris om det blir Superline-pris eller annen pris en det.
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 juni 2022 at 21:05
Jeg har kjøpt Of 80 + 81, da den ble skadet på Bjørnefjell. Loket var i tre og det ble på en halvdel seinere konstruert metallkåpe på Of81, slik det var 2 ytter-kåper  på loket Of 80 + 81.

Om det er verd prisen som du ser på One:87 (med 2 LokSound 5-dekodere) bestemmer du selv? - I hvert fall ganske dyrt om man samler svenske lok.

Her er det en post som handler om Of80 + 81.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.