MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

Einarsplass BP/HLP Byggeblogg

Svar Svar
Forfatter
  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
Codegaard Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen

Medlem siden: 08 september 2013
Land: Norge
Status: Utlogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Codegaard Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Tråd: Einarsplass BP/HLP Byggeblogg
    Sendt: 22 september 2013 kl. 13:49
Etter mange år siden første forsøk på å bygge en modul, med mer eller mindre hell, var tiden inne for å prøve på nytt. Den gamle modulen er vraket, da jeg fant ut at mesteparten av matriallene som ble brukt var uhensiktsmessig. Er ivrig leser av andres innlegg her på forumet, og har hentet mye inspirasjon her.

Den nye modulen, eller modulene, er delt i to, en rett og en sving som kan brukes om hverandre da jeg har brukt riktige endestykker i alle ender, dog vil ikke alle signaler bli helt riktig om snur og vender for mye på dem. Modulene har fått navnet Einarsplass og er ikke et reelt sted men inspirert av flere virkelige steder. Planen er at de skal innholde bl.a. en blokkpost og en (nedlagt) holdeplass, samt et kort sidespor.

Selve grunnlaget for terrenget er stort sett ferdig, så nå begynner den morsomste jobben.
Har i helgen konsentrert meg om en liten del av modulen og begynt med diverse detaljer.

Første bilde er av skjæringen på svingmodulen hvor holdeplassen skal plasseres til høyre.

Til toppen
Codegaard Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen

Medlem siden: 08 september 2013
Land: Norge
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Codegaard Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 22 september 2013 kl. 13:57
Her et lite bilde av helgens arbeid som jeg skrøyt av tidligere, litt detaljering rundt en stikkrenne.

Til toppen
Dag Cato Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Medlem siden: 01 november 2004
Land: Norway
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Dag Cato Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 22 september 2013 kl. 14:04
Spennende Smile
MVH

DC

Nå har jeg gitt opp sporvekselen på Steinsnes
Til toppen
 Svar Svar
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,047 sekunder.