MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

Ødsledal og Ørskfjorden

 Svar Svar
Forfatter
  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
ses Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 09 november 2006
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 3897
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér ses Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Tråd: Ødsledal og Ørskfjorden
    Sendt: 09 april 2014 kl. 08:12


Et glimt fra anlegget til Trondhjem Modelljernbaneklubb, og hva vi (egl. bare Henning) har fått til av landskap i Ødsledal (øvre nivå) og Ørskfjorden (nedre nivå). Landskapet er ikke ferdig. Her gjenstår alt som har med vegetasjon å gjøre, ballasetering av spor og andre detaljer. Det er hengebro og et par andre jernbanebroer som skal bygges også....

Vi er ganske fornøyd med dette så langt og håper slikt kan være til inspirasjon for andre, og ikke til fortvilelse. Noen synes visst vi legger lista så høyt at vi dermed skremmer bort andre for å delta på klubbanlegget. Vi vil gjerne har flere aktive byggere, og tar i mot alle som vil bidra. Men du må være villig til å utvikle deg, for ingen er født mestere. Vi gjør det meste på anlegget både to og tre ganger før vi er fornøyd, men nettopp den prosessen med å gjøre om igjen, gjør også at man får til ting litt bedre ved neste forsøk. Dessuten kan vi lære av hverandres erfaringer, om hva som ikke fungerte og hva som virket bra. For slikt er MJ-klubber bra. Finn deg en MJ-klubb i nærheten av der du bor, og delta!

Svein S
Til toppen
Per Einar Orebe Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Medlem siden: 05 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 333
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Per Einar Orebe Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 09 april 2014 kl. 08:59
Thumbs Up Det var lekre saker!  Virkelig inspirerende!
Til toppen
Damp Se rullemeny
Nykommer
Nykommer


Medlem siden: 06 januar 2014
Status: Utlogget
Points: 272
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Damp Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 09 april 2014 kl. 09:09
Må bare ta av hatten for dette. Dersom beplantning og rest-detaljering fullføres på samme høye kvalitetsnivå blir nok dette Midt-Norges svar på det ypperste hobbyen kan fremvise i kongeriket. Og det sier ikke lite når vi ser hva eksempelvis Skaarerbanen, Togkjelleren, Arendalsgjengen og Drammen MJK kan fremvise. For å nevne noen.

Både innen FREMO- og fastanlegg er resultatene nå så fascinerende at en bare kan undre seg over hva som skulle kunne bli det neste. "Levende" Preisere er jo kommet. Faller Car System gir biltrafikken liv. Stemmestyring skal ha blitt mulig. Det hele toppes av et norsk materiell-utbud som er all time high.

Om ikke alt dette skulle gi økt rekruttering til hobbyen så vet ikke jeg hva som skulle kunne friste. Gratulerer med halvgått TMJK.
Til toppen
Håvard H Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 2016
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Håvard H Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 09 april 2014 kl. 11:20
Sitat: Damp Damp skrev:


Om ikke alt dette skulle gi økt rekruttering til hobbyen så vet ikke jeg hva som skulle kunne friste. Gratulerer med halvgått TMJK.


Takk for hyggelige tilbakemeldinger!
Og om noen skulle la seg friste til å bli med på byggingen er vi svært interesserte i nye medlemmer.

Dere finner oss i kjelleren på Nidarvoll skole hver tirsdag fra 19:30.

Mvh Håvard Houen
Formann TMJK
402 19 068
Til toppen
Mr Bridger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 05 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1185
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Mr Bridger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 09 april 2014 kl. 13:34
Fantastisk bra! Jeg inspireres iallefall veldig av å se hva dere får til der oppe, og synes det er tøft at lista blir lagt såpass høyt. Forventningene mine for grønskifiseringen av dette området er nå skyhøye! ;)
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Til toppen
Håvard H Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 2016
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Håvard H Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 09 april 2014 kl. 14:10
Sitat: Mr Bridger Mr Bridger skrev:

Fantastisk bra! Jeg inspireres iallefall veldig av å se hva dere får til der oppe, og synes det er tøft at lista blir lagt såpass høyt. Forventningene mine for grønskifiseringen av dette området er nå skyhøye! ;)


Men blir det nå egentlig så grønt der oppe i høyden...
Til toppen
Håvard H Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 2016
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Håvard H Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 09 april 2014 kl. 14:14
Sitat: Mr Bridger Mr Bridger skrev:

Forventningene mine for grønskifiseringen av dette området er nå skyhøye! ;)


Rødifiseringen har ihvertfall kommet så langt den skal.
Her er den nokså hektisk røde Stenexporten som er under montering på Ødsledal:

Til toppen
Damp Se rullemeny
Nykommer
Nykommer


Medlem siden: 06 januar 2014
Status: Utlogget
Points: 272
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Damp Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 09 april 2014 kl. 14:49
Men dette minner da i mistenkelig grad om bygningen til A/S Østlandske Stenexport..?
Til toppen
ses Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 09 november 2006
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 3897
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér ses Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 09 april 2014 kl. 15:56

Det er vel bare forbokstaven. Hele stasjonen har Sel st. som forbilde, sporplan og andre bygninger også, men så langt er det bare Stenexporten som er bygget. 

Fra Ødsle st. for noen måneder siden, da landskapet der ikke var så langtkommet som i dag. Nedenstående ble tatt i går, men med Gudå st. som midlertidig plassert på Ødsle. Den bygningen skal brukes på Undredal stasjon.


Byggeblogg TMJK



Endret av ses - 09 april 2014 kl. 15:59
Svein S
Til toppen
Morten Jacobsen Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 05 november 2004
Land: Bergen, Norge
Status: Utlogget
Points: 1107
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Morten Jacobsen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 09 april 2014 kl. 22:46
.......... at æ reist i fra dæ
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Til toppen
ses Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 09 november 2006
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 3897
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér ses Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 09 april 2014 kl. 23:12
...at du kunn' finn på nokka slækt
Svein S
Til toppen
Morten Jacobsen Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 05 november 2004
Land: Bergen, Norge
Status: Utlogget
Points: 1107
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Morten Jacobsen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 09 april 2014 kl. 23:33
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Til toppen
Kleindorf Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 20 desember 2008
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 111
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Kleindorf Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 10 april 2014 kl. 12:11
Jeg antar at godstrafikken fra A/S Ødsledal Stenexport blir tilsvarende virkelighetens A/S Østlandske Stenexport? I så fall, hva slags gods,  og med hvilken vogntyper ble brukt? Så langt har jeg fått tips om åpne vogner med steinflak og steinpulver i store sekker, men om det er riktig vet jeg ikke.
Your mind is like a parachute - it doesn"t work before it is open : Frank Zappa (norsk HO, Fremo, US O skala)
Til toppen
 Svar Svar
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,047 sekunder.