MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

Diverse 2022-nyheter

Svar Svar
Forfatter
  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
Roger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Roger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Tråd: Diverse 2022-nyheter
    Sendt: 01 januar 2022 kl. 04:06
Hei!

Godt Nytt År Alle sammen!!

Med nytt år følger også nye modeller. Først ute denne gang er Piko med sine 2022-nyheter.
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Til toppen
Roger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Roger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 01 januar 2022 kl. 04:43
Hei!

Januar-nyheter fra Brekina og januar/februar-nyheter fra Herpa.
Med vennlig hilsen

RGER
Til toppen
Roger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Roger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 03 januar 2022 kl. 00:45
Hei!

Her er 2022/23-nyhetene til Heljan.
Jeg registrerer samtidig at det har blitt langt færre byggesett tilgjengelig fra denne produsenten enn slik det var tidligere.

Med vennlig hilsen

RGER
Til toppen
Roger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Roger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 09 januar 2022 kl. 03:28
Hei!

Med vennlig hilsen

RGER
Til toppen
hamoell Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 10 juni 2012
Land: Norge
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér hamoell Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 09 januar 2022 kl. 10:59
Her fant jeg en en nyhet for det Norske marked: www.sudexpressmodels.eu/catalogue

Min pusher: www.glm.no
Til toppen
TorsteinS Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 25 januar 2011
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér TorsteinS Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 10 januar 2022 kl. 01:11
Sitat: hamoell hamoell skrev:

Her fant jeg en en nyhet for det Norske marked: www.sudexpressmodels.eu/catalogue
Hvilken da? Jeg finner ikke noe norsk flagg ved noen av nyhetene, men du sikter kanskje til noen som har gått i eller går i Norge, kanskje noen av container-vognene som er markert med EU-flagg?
Til toppen
MY1201 Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Medlem siden: 08 september 2006
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér MY1201 Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 10 januar 2022 kl. 10:19
Sitat: TorsteinS TorsteinS skrev:

Hvilken da? Jeg finner ikke noe norsk flagg ved noen av nyhetene, men du sikter kanskje til noen som har gått i eller går i Norge, kanskje noen av container-vognene som er markert med EU-flagg?

ED på side 15 og 312 på side 32. Men, disse tror jeg var nyheter i fjor.
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Til toppen
Roger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Roger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 10 januar 2022 kl. 11:58
Hei!

2022-nyhetene til Hornby
Med vennlig hilsen

RGER
Til toppen
hamoell Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 10 juni 2012
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér hamoell Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 10 januar 2022 kl. 16:46
Jeg siktet til Stadler Eurodual Greencargo som kjører gods til Bergen. side 15, men det er jo Svensk men går i Norge

Endret av hamoell - 10 januar 2022 kl. 16:55

Min pusher: www.glm.no
Til toppen
Roger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Roger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 10 januar 2022 kl. 18:20
Hei!

Blant Airfix sine 2022-nyheter finner man en norsk nyhet (dersom man bygger i 0-skala og har plass til en flyplass).
Med vennlig hilsen

RGER
Til toppen
Dag Cato Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Medlem siden: 01 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Dag Cato Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 10 januar 2022 kl. 22:32
Sitat: MY1201 MY1201 skrev:

Sitat: TorsteinS TorsteinS skrev:

ED på side 15 og 312 på side 32. Men, disse tror jeg var nyheter i fjor.

Tenker han gjorde som jeg og scrollet nedover istedet for å bla. Da fant vi ingenting
MVH

DC

Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Til toppen
Roger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Roger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 11 januar 2022 kl. 06:55
Hei!

Scalectrix 2022-nyheter.

Med vennlig hilsen

RGER
Til toppen
Roger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Roger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 12 januar 2022 kl. 05:05
Hei!

Fra Hornby International kommer følgende 2022-nyheter:
Blir det nyhetsmesse i Nürnberg på vanlig måte i år, eller blir den begrenset med tanke på Covid-19?
Med vennlig hilsen

RGER
Til toppen
Tåge Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 03 november 2004
Status: pålogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Tåge Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 12 januar 2022 kl. 12:58
Sitat: Roger Roger skrev:

Hei!

Blir det nyhetsmesse i Nürnberg på vanlig måte i år, eller blir den begrenset med tanke på Covid-19?

Ser vist sånn ut ennå, at det blir.
Men de føller også med på situasjonen, i følge oversetteren min Wink

SEIEN SIE DABEI VOM 2. - 6. FEB 2022

Endret av Tåge - 12 januar 2022 kl. 13:01
Mvh
Åge

Det er bedre med ti tommeltotter en med ingen ....
Til toppen
Roger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Roger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 13 januar 2022 kl. 03:30
Hei!

Frykmo kommer med noen nyheter i år, blant annet en Z4 som tilsvarer vår Skd 214 i N-skala.

Med vennlig hilsen

RGER
Til toppen
Roger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Roger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 13 januar 2022 kl. 03:38
Hei!

Revell sine 2022-nyheter (for januar-mai).

Endret av Roger - 13 januar 2022 kl. 17:52
Med vennlig hilsen

RGER
Til toppen
eika Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér eika Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 13 januar 2022 kl. 22:42

Hei!

Messe blir det, men det blir nok ikke noe særlig modelljernbane på messen.

Märklin/Trix/LGB, Roco/Fleischmann, Piko og ESU har hvertfall kansellert sin deltagelse på messen
Når går toget fra Skråvika?
Til toppen
MY1201 Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér MY1201 Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 14 januar 2022 kl. 11:08
Magne H.L.

Til toppen
eika Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér eika Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 14 januar 2022 kl. 14:15
Sitat: eika eika skrev:

Hei!

Messe blir det, men det blir nok ikke noe særlig modelljernbane på messen.

Märklin/Trix/LGB, Roco/Fleischmann, Piko og ESU har hvertfall kansellert sin deltagelse på messen

Jeg får korrigere meg selv:
Nå ramlet det nettopp inn en mail som informerte om at hele årets leketøysmesse i Nürnberg er kansellert.
Når går toget fra Skråvika?
Til toppen
Tåge Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 03 november 2004
Status: pålogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Tåge Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 14 januar 2022 kl. 15:04
Sitat: MY1201 MY1201 skrev:

Roco

https://www.mostviertler-modellbahnhof.at/wp-content/uploads/2022/01/20220114_ROCO_Novelties_2022_EN.pdf

Jøss, ser ut som om at Roco kommer med en liten god bit til de som bor mellom Oslo og Stavanger.
Side 111 - El 18.2260 - Sørtoget “Go-Ahead” design.

En Rc4 og TRAXX - GC på side 110.

Endret av Tåge - 14 januar 2022 kl. 15:12
Mvh
Åge

Det er bedre med ti tommeltotter en med ingen ....
Til toppen
MY1201 Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér MY1201 Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 17 januar 2022 kl. 19:37
Magne H.L.

Til toppen
MY1201 Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér MY1201 Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 17 januar 2022 kl. 19:56
Magne H.L.

Til toppen
bjornp Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 30 desember 2015
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér bjornp Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 18 januar 2022 kl. 11:02
Til toppen
Roger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Roger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 21 januar 2022 kl. 18:33
Hei!

Her følger ytterligere noen 2022-nyheter:
Med vennlig hilsen

RGER
Til toppen
 Svar Svar
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,219 sekunder.