Digitalstyring for Fremo |
Post Reply |
Author | |||
øystein lb
Veteran Joined: 02 august 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 378 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 10 oktober 2010 at 13:20 |
||
Jeg har da endelig valgt og bytte skal, fra N til H0. Da min plass er liten, så skal jeg bygge noen fremoduler, sånn at man kan få til treff her i Trondheim også.
Da begynte jeg og lure, hva slags digitalstyring skal jeg ha? Jeg har hatt lyst til og bygge en Minibox: http://home.broadpark.no/~palao/mj/minibox/minibox.html Trenger da noen FRED"er og så er jeg i boks. Moduler er under planlegging. MEn mitt spørsomål er. kan man bare bruke Minibox"en? Må man ha en annen DCC sentral for og få programert loket med riktig CV verdier og alt det der. En annen ting, hva er den minste dekoderen som har påmontert ledning som kan drive drive røykaggregat og lys? Den skal inni en ROCO gammeltysker. Edited by øystein lb - 10 oktober 2010 at 13:29 |
|||
janerts
Nykommer Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 75 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Heisan.
Kjenner ikkje Minibox personleg men ut i fra linken du viser til burde du kunne klare deg med kun Minibox"en for programering.
Usikker kva effekt røykaggregatet treng. Har du det liggande slik du kan sjekke spec på det?
Jan-Rune
|
|||
eibro
Fremo og MjF medlem Joined: 04 september 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 264 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Jeg har kjøpt Digitrax sin Zephyr for at jeg skal kunne programmere FREDer, når jeg får kjøpt noen.
Den er veldig enkel å bruke når man kjenner den. http://togbutikken.no/webshop/shop1/product.asp?intProdID=720 Jeg anbefaler denne, hvis du ikke vil bygge en selv. Edited by eibro - 10 oktober 2010 at 22:56 |
|||
Eirik
|
|||
paolsen
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 71 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Du trenger bare en MiniBOX. Den kan programmere både lok (dekodere), og FRED"er (=tilegne Lok-adresse). Og selvfølgelig kjøre tog - men da må du ha en kjørekontroll (FRED, UT-4, ...). I tillegg må du bygge MiniBOX selv - som for mange er en del av moroa.
Det gjelder vel det meste - ting er lett når man kan det.... -pål- |
|||
øystein lb
Post Options
Thanks(0)
|
||
Jeg liker og BYGGE! Det er derfor ting tar så lang tid.....
|
|||
øystein lb
Post Options
Thanks(0)
|
||
Hva slags dekoder anbefaler ekspertene. Så liten som mulig!
|
|||
Morten Jacobsen
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Bergen, Norge Status: Offline Points: 1113 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Jeg tar opp igjen en gammel tråd og ber om en beskrivelse av hvordan jeg kan sette lokadresse i en FRED ved hjelp av en Digitrax Zephyr.
|
|||
Morten Jacobsen (MJ)
H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO |
|||
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Dispatch loco på Zephyren, kapittel 20.1 i brukerveiledningen her; http://www.digitrax.com/static/apps/products/starter-sets/zep/documents/ZephyrManual.pdf Deretter må du hente inn adressen på FRED; FREDi analog; Shift+nødstopp FREDi digital; Shift+retningsskifte eldre FRED; nødstopp+F1 Edited by eika - 15 juli 2016 at 05:22 |
|||
Når går toget fra Skråvika?
|
|||
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |