Digitale råd |
Post Reply ![]() |
Author | |
BNSF DASH 9 ![]() Viderekommen ![]() Joined: 05 januar 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 59 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 29 mai 2007 at 15:45 |
Hei alle digital brukere!!!
Jeg er nå i ferd med og investere i den digitale verden, her er noe av det digitalsystemet bør kunne. 1 Alle adressene i systemet tilgjengelig. 2 Utvidbart til PC kun med interface som tillegg. 3 Tråløs mulighet. 4 Ingen begrensning i oppsett av multippel grupper. Dvs. ingen begrensning av antall lok pr. gruppe eller hvor mange grupper. 5 Mine analoge trafoer som ekstra håndkontroller. 6 En av trafoene som strømforsyning. 7 Kostnad ikke over NOK 2.000,- Tar i mot råd med takk. mvh Lars Erik |
|
DIGIRAX CHIEF, ZEPHYR, DT400 IR TRÅLØST,JMRI og WiThrottle app.
|
|
![]() |
|
ben ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 139 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Finnes det digitale systemer der du kan bruke analoge trafoer som styrekontroller?
Ben
|
|
![]() |
|
KnuT ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 364 |
Ben,
Med Digitrax Zephyr - DCS50 - kan du bruke en gammel analog kjørekontroll som gir noenlunde "ren" likestrøm ut. Dvs antakelig ikke en transistorkontroll. Zephyr har to "jump" innganger, så det er faktisk mulig å bruke 2 gamle kontroller. Du styrer hastighet og kjøreretning med disse. Men du kan velge funksjoner ved hjelp av tastaturet på Zephyrern. Kjekt å ha når man skal starte opp uten å måtte kjøpe tilleggskontroller med en gang. Dessuten kan Zephyr - som alle Digitrax-systemene og Lenz - styre et analogt lok på adresse 00. Fint når man skal teste lok eller har et lok som det ikke er vits å legge dekoder i. Men det anbefales ikke å kjøre et slikt lok for lenge av gangen, og lok med Faulhabermotor må ikke kjøres analogt på DCC. Jeg testet nylig et gammel Atlas-lok (made by Roco), og det gikk utmerket og synger som alle analoglok på DCC... |
|
![]() |
|
ben ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 139 |
OK,
dette var nytt for meg. Men høres jo ut som ett spennende alternativ for folk som vil komme forsiktig i gang med DCC.
Din beskrivelse av analoge lok på DCC-anlegg er meget treffende. Den lyden gjør meg nervød, høres ut som om loket skal ta kvelden hvert øyeblikk. :D
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |