MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Digital amatør
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Digital amatør

Post Reply Post Reply
Author
Jakal View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jakal Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Digital amatør
    Posted: 08 august 2008 at 09:45
Hei

Må man ha tilsluttet en computer for å drive digital togdrift ?
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 august 2008 at 09:46
Nei.

Man må ha en digital styringssentral (som jo i og for seg er en liten datamaskin)

Eirik

Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
studenten View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote studenten Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 august 2008 at 09:55
Den enkleste starten er kanskje å gå for et startsett, som inneholder både en sentral, skinner, som regel en håndkontroll og en booster.
Har du ikke begge beina på bakken, kan du ikke gå.
Back to Top
Jakal View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jakal Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 august 2008 at 09:55
Ok takk
Jeg mente heller ikke selv at man måtte det...men jeg skulle bare være helt sikker.
Noen sider om digitaldrift kan være misvisende syns jeg.
Back to Top
Jakal View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jakal Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 august 2008 at 10:02
Ja jeg hadde overveiet det. Har jo i forveien et delta startset, så tenkte jeg det kunne være likegreit å kjøpe et digitalt når jeg likevel går med planer om å utvide med fler Loks
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 august 2008 at 13:22
Siden du tydeligvis snakker om Märklin, burde du kanskje vurdere et startsett med mobilstation (MS).
Da får du innblikk i "dagens" Wink digitale verden for en relativt grei pris i forhold til å kjøpe digitalstyring separat. Det følger også med en grei "bok" som forteller om digitaldrift etc.

Med den styrngsenheten kan du kontrollere et par, tre lok samtidig (den har kapasitet til oppsett for 10 stk lok, men ikke "kraft" nok til alle på en gang. Noe du også vil oppleve med Deltaboksen og en liten trafo.)

Du får da også gleden av å kunne styre forefinnende funksjoner (som å slå av og på lyset etc)
Bjørn Egil
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.