Di8 som modell. |
Post Reply | Page <12 |
Author | ||
Skala Design
Kommersielle aktører Joined: 11 juli 2006 Status: Offline Points: 140 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Vi takker for de som har meldt sin interesse så langt, og kan si at om ingenting skjærer seg nå så blir Di8 en realitet.
For at dette ikke skal knekke oss økonomisk og at risken ikke skal bli for stor, så setter vi hvert øyeblikk et tak for antall modeller. Så benytt din sjangse nå. meld din interesse på di8@skaladesign.no
Ellers så har vi i den senere tid prøvetestet kretskortet med lysene og dette fungerte bra.
Topplysene er av sunny white typen, mens de nede er av Golden white typen.
Den firkantet høytaleren fra Esu (loksound) passet perfekt i modellen. Edited by Skala Design - 09 november 2009 at 14:48 |
||
SmåSKALA produsent av norsk materiell
|
||
MY1201
FREMO-forummedlem Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 811 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
For oss som har sendt pm til Svein, må vi og sende mail til Skala Design?
|
||
Magne H.L.
Norsk, dansk og det som er artig. |
||
Skala Design
Post Options
Thanks(0)
|
|
nope. Ikke de som har brukt kontaktskjema på hjemmesiden heller.
|
||
|
||
Chr. Lil.
Veteran Joined: 08 januar 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 246 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei!
Vil det være nem-plugg for dekoder på denne? Hvis det ikker er det; hvor vanskelig er det å installere dekoder selv?
Forøvrig et spennende prosjekt, dette ser bra ut!
|
||
Christian L.
|
||
Skala Design
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ja da er demomodellen ferdig så langt, Det som mangler av deler som vi ikke har fått ennå er:
front rekkverk og boggiesider. Men det kommer
Hva?? ingen lok.fører?
Ps. taket er heller ikke helt ferdig, her skal det være antenner, løfte"ører" og annet "stæsj" Edited by Skala Design - 11 november 2009 at 00:28 |
||
|
||
Skala Design
Post Options
Thanks(0)
|
|
Dette er som sagt et byggesett, så det vil ikke være noen NEM-plugg i modellen. Hvor vanskelig det er kommer ann på om du har tatt i en loddebolt før eller ei, eller om du har noe erfaring ifra lignende arbeid. Og skal man både ha lys og lyd, blir det helt klart endel ledninger.
Men man kommer ikke utenom å lodde ledninger om man holder på med modelljernbane som hobby! Edited by Skala Design - 11 november 2009 at 10:02 |
||
|
||
J-I Hansen
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Det har da jeg klart
Men hvordan er det med nummerering? Åpenbart at flere i Fremo-miljøet skaffer seg slike, så da trengs det nummer.
|
||
Skala Design
Post Options
Thanks(0)
|
|
Men du har vel folk til slikt
Vi har fremstilt endel nye dekaler til andre byggesett på en ny og bedre måte. Så vi vil nok lage løse nummer for de som vil velge eller ville skulle ønske flere modeller.
DE nye dekalene vi har fått fram er av en mye bedre kvalitet en de som vi har levert før. De er både enklere å bruke og bedre trykkekvalitet. Vil påstå at det er blitt 40% lettere å sette dekaler på med disse.
|
||
|
||
steinbp
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 146 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Mitt forslag er at dere legger ved et dekalark med alle relevante nummer, så vi kan velge hvilket lok vi ønsker under byggingen.
|
||
Stein Johannessen
NJK Kråkstad |
||
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Kanskje litt dårlig forklart i innlegget over, men ja vi legger ved dekaler med løse nummer. Er slik vi har gjort det i alle våre byggesett.
|
||
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
||
Ørjan
Fremo og MjF medlem Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Det er en NYDELIG modell, Svein!
Gleder meg til å se flere bilder av denne fra Kristiansand...
Hvilken lyd har du i modellen?
|
||
Mvh
Ørjan Utne Kor går toget idag?? |
||
steinbp
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 146 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei Svein, du kom meg i forkjøpet. Jeg satt for å svare innlegget før, og ble avbrutt under skrivingen(er på jobb,vet du) og oppdaget ikke at du hadde svart i mellomtiden. Se på tiden for innleggene.
I alle fall takk for svaret, og mail med bestilling er sendt(i går)!
|
||
Stein Johannessen
NJK Kråkstad |
||
TomL
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 505 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Denne blir flott, Svein ! Gleder meg ! Har sendt mail til deg med bestilling.
MJ-Hilsen Tom Lynga
|
||
Det enkle er ofte det beste...
|
||
Chr. Lil.
Post Options
Thanks(0)
|
|
Da har jeg også sendt mail
|
||
Skala Design
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei,
Det ser ut som det er noen som ikke har fått oppdateringsmail om di8 fra oss, denne ble nå sendt ut igjen i dag. Har du fortsatt ikke fått noe info, så ber vi deg ta kontakt igjen på di8@skaladesign.no
|
||
|
||
Chr. Lil.
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei.
Det stemmer, jeg fikk først den andre.
Jeg ble litt forvirret av informasjonen om Di8. Følger lys med på modellen, eller er det et tilleggsprodukt? Edited by Chr. Lil. - 20 februar 2010 at 15:38 |
||
Skala Design
Post Options
Thanks(0)
|
|
Meningen er at lys følger med, vi jobber med tilvirkningen av det nå.
|
||
|
||
Skala Design
Post Options
Thanks(0)
|
|
For de som er interessert i å følge med på utviklingen av Di8 og fortsatt ikke har fått det med seg, så blir det lagt ut info om dette på vår hjemme side. http://www.skaladesign.no
Edited by Skala Design - 07 juli 2010 at 11:20 |
||
|
||
Chr. Lil.
Post Options
Thanks(0)
|
|
Flotte saker!
Gleder meg til å få den modellen i hende!
|
||
Christian L.
|
||
Post Reply | Page <12 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |