MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Di.3
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Di.3

 Post Reply Post Reply
Author
eginor View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 13 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 102
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eginor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Di.3
    Posted: 21 juni 2007 at 23:15
På Di.3 loket mitt er der gitter forrann vindua i fronten i eine enden. Er det fast om enden med gitter går fremst eller bakerst i henhold til kjøreretninga? Meiner eg har sett bilde av loket på begge måter. Kva er evt. grunnen til at det er gitter berre i eine enden av loket?

Tenkte eg skulle sette på heil lukka plog i eine enden for å sleppe å ha den stygge koblinga i fronten av loket, samt montere superline gitter. Derfor greit å vite om det er en spesiell ende av loket som stort sett går fremst i fartsretninga.
Mvh Egil
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 juni 2007 at 23:18

Mener at det er slik at den siden (side 1 om man vil) har panserglass og den andre bare har gitter... Har sett begge deler jeg også, men er vel mest vanlig med den siden med panserglass først...

Hilsen Andreas.   
Back to Top
eginor View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 13 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 102
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eginor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 juni 2007 at 13:48
Takker.

Synst å huske at gitteret som oftast går bak ja. Siden gitterenden av og til går framme kan ej kansje driste mej til å bruke den enden framover. Ser jo unektelig en del kulere ut den enden med gitteret påmontert.
Mvh Egil
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 juni 2007 at 18:53
Monterte hele ploger på to av mine Di 3 i dag også... Ble en av hverTongue
 
img507/1961/img3314wo6.jpg
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Snikkaren View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 716
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Snikkaren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 juni 2007 at 19:09
Blei veldig bra detSmile Lukter det litt Larvik-støp her ellerWink.
Bra jobba. Fikk et par Håkull biler i posten forleden.... De må modifiseres rimelig mye...Confused Men får se hvordan det blir med litt tommeltott-mekking...Wink
 
Ove
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 juni 2007 at 21:36

Di 3"erne mine er vernet mot avstøpWink 

Holder på og ordne i stand en El 14 kåpe som Morten skal ta og lage støpeform med og deretter lakkere for meg...
 
Hehe begynner å få noen Håkull-biler nå du?Tongue Var i gang med å bygge en Actros pusher i dag, men mangla Tamiya lim så det får vente...
 
Skal snart bestille litt greier fra Tog & hobby i Luleå, har endelig klart å finne en  Volvo FH hytte jeg har lett lenge etter... http://www.modellhobby.se/index.php?maincat=1&cat=1040&entity=20093
 
Skal bli en modell av en Volvo FH 16 520 som kjøres av en som driver enebilseierfirma og trekker for Royal Transport...
 
Så også en hyggelig nyhet på modellbildesign sider i dag, under katogorien "selvbyggern" ligger nå noen forskjellige chassier... blant annet Scania chassie for 3 akslet trekkvogn, billig var det også 2 stk chassier for 77, -
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Snikkaren View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 716
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Snikkaren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 juni 2007 at 03:54
Det er vel denna karen du skal fikse....Wink 
 
 
Har du sjekka opp Martin Fredrich Modelle? Se her:
Tog og Hobby tar 127,50 SEK og mfredrichmodelle tar € 11,5.
Han har F, FH, ny FH, FM og Eurotrotter mm. pluss maaaasse annet.....Smile
 
 
Ove
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 juni 2007 at 09:18
Ja blir nok den eller noen andre... med samme førerhuset... Må nok kjøpe akkurat den trekkvogna fra Tog&hobby, hadde korrekt farge, den andre var svart...
 
Skulle gjerne sett den nye FM hytta, trenger den for å hjelpe Morten med en liten ombygging...
Hilsen Andreas.   
Back to Top
LarsR View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 12 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LarsR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 juni 2007 at 11:29
Da NSB satte inn splintsikkert glass i Di3-ene, fant de ut at de skulle spare penger og derfor ble det bare montert splintsikkert glass på den ene siden. Smile
Mvh LarsR
NSB Nordlandsbanen 1958 - 2010
Back to Top
eginor View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 13 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 102
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eginor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 juni 2007 at 12:06
Kvar har du fått tak i ploger med svart merking nederst, malt på sjøl? Plogene som følgte med mitt Di3 fra Heljan var heilt gule uten svart kantmerking.





Etter at eg bytta ut standardkoblinga med fleishmann i andre enden tek den nye ned i plogen. Kva er best å gjere med dette?


Mvh Egil
Back to Top
Rune_N View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 23 august 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 58
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Rune_N Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 juni 2007 at 12:38

Di3 lok fra NMJ heljan er alle levert med lakkert gul plog med striper. Hel og "halvplog". Dette er vel BMJ versionen. De har vel ulakkerte ploger.

Rune
Back to Top
eginor View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 13 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 102
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eginor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 juni 2007 at 12:53
Stemmer det. Er BMJ sin versjon. Får prøve å mekke til noke med lakk sjølv. Er det forresten mulig å få kjøpt superline ploger til loket? Skal kjøpe meg gitter når eg er i Oslo i sommer. Blir litt drøyt å betale 150,- i porto for noke så lite.
Mvh Egil
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 juni 2007 at 19:28
Stemmer det ja, NMJ Di 3 leveres med lakkerte striper... Er også en del forskjell på fargene på de to BMJ er veldig lys i forhold til NMJ sine...
Hilsen Andreas.   
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.