Dekodermontering i lite H0e-lok? |
Post Reply |
Author | |
Svein_H
Fremo og MjF medlem Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2110 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 09 desember 2018 at 12:54 |
Har et Roco 33241 H0e-lok som jeg ønsker å montere dekoder i, samt også gjerne dytte litt mer vekt inn i:
Det er ikke allverdens med plass i loket (inni hytta og godt synlig er vel det eneste), så hvis det er noen som har montert dekoder i et slikt (eller tilsvarende) lok tar jeg gjerne imot tips og anbefalinger om dekodermodell og gjennomføring.
|
|
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside |
|
Arne Lie
Medlem i MJF Joined: 09 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 262 |
Post Options
Thanks(0)
|
Har montert i et lite HO-lok. Fant to muligheter:
- stående mot endevegg i hytta - hengende oppunder taket med ledningene limt inne i et hjørne. Skulle jeg gjort det påny hadde jeg brukt en dekoder beregnet på N-lok :-)
|
|
Arne L
HO,DCC-NCE,Norsk og Svensk,tog, og sporveier,ep.3-5.Mj-hobby i 60år. Redaksjonsmedlem mj-bladet. |
|
Svein_H
Fremo og MjF medlem Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2110 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja, det blir noe sånt jeg også ser for meg, er ikke plass til å gjemme dekoderen under kåpa. Forslag til passende dekoder?
|
|
Min hjemmeside |
|
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
|
Har et mini messinglok (Ohrenstein & Koppel) fra Brimalm som jeg har bygget selv fra byggesett. Der er den minste dekoderen jeg har sett, gjemt i fyrkassen (og den er ikke stor). Motoren er en klokkeankermotor med påbygd gearkasse og har drivrem i bakeste del av fyrkassen. Det er ikke stor plass!!
Dekoderen er laget av CT-Elektronik og måler 5 x 7,6 x 1,8 mm. og heter DCX77z. - Dette er for noen år siden - kan være at en ESU LokPilot nano nå er mindre?
|
|
Svein_H
Post Options
Thanks(0)
|
Takk for tipset, Kjell, jeg skal søke litt rundt.
|
|
Min hjemmeside |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |